måndag 11 juli 2011

Ja, så var det måndag och

jag har gått in i sista semesterveckan för denna omgång.
Solen skiner genom ett litet dis och det känns som om det är ganska lagom temperatur ute.
Ute i vår trädgård står ett litet körsbärsträd som vi tog en gång i tiden från min mammas och pappas trädgård. Det var bara ett skott och vi provade att ta det bara som ett expriment och nu efter alla dessa år så bär det bär så att det går att plocka dem. Visst har det varit bär, men få och fåglarna har hunnit ta dem. Men idag såg jag att de var mogna för att plocka och jag fick ihop ca 2 liter.



Vad jag ska göra av dem vet jag inte riktigt än, men någonting ska det bli av dem iallafall.



Kan man göra körsbärspaj?



Gubben är på jobbet och han jobbar denna vecka sen har han 4 veckors semester.



Ska försöka ta mig i kragen och göra något mer ansträngade än att sitta framför datorn och häcka.



HA EN FORTSATT SKÖN MÅNDAG!!!



P.S. Kolla så söt jag är när jag dricker vatten. D.S.





5 kommentarer:

  1. Visst kan man baka körsbärspaj!

    SvaraRadera
  2. Absolut ska du göra paj på dina körsbär. Det är jättegott!! Vi gjorde en igår och bjöd våra kompisar på, den är nästan slut.Vi plockar körsbär på vår allmänning för vi har inga egna. Men dom är goda dom oxå!!
    Trevlig måndag och lycka till med pajen. Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig provat sån paj, men varför skulle man inte kunna göra det.
    Trist att ni inte har semester ihop. Blev det bara så eller var det självvalt?

    SvaraRadera
  4. Jag kommer ihåg att vi gjorde körsbärsmarmelad en gång mamma och jag. Det blev väldigt gott men jag minns inte hur vi gjorde.

    SvaraRadera
  5. pajen är underbart god men så himla tråkigt att rensa bort kärnorna innan, stackars dig som redan haft semester, här är det första dagen idag, firat med att plocka en hel korg kantareller

    SvaraRadera