söndag 3 juli 2011

Idag har det varit

en riktigt gråmulen dag och inte alltför varm.
Något regn har inte jag sett, men gubben var iväg och städade vårt städställe och då kom det en skvätt.
Jag vet inte riktigt var min gubbe har fått sin energi ifrån, men han har både städat borta och dammsög här hemma idag. Lagat mat har han också gjort och diskat efter sig också.
Jag vet inte vad jag har gjort för att ha fått en sån snäll och gullig gubbe.
Nu ikväll har han och hans äldsta brorsa varit till mamma deras och gratulerat henne på födelsedagen.
Jag och Älva tog hand om kaninerna imorse, klippte klor och jag lyckades klippa illa en av dem.
Mycket annat har inte blivit gjort för mig, men nu till kvällen kom jag igång och brodera lite och kom faktiskt en bit till.


Ser jättekonstig ut, som ett monster

Älva fick ett ryck och gjorde jättegoda chokladbollar ikväll och de är ju faktiskt svåra att motstå, men hon var klyftig nog att ställa in dem i kylskåpet. :-)

Nu är det läggdags och min klocka ringer inte imorgonbitti, men däremot gubbens. Han ska jobba i 14 dagar nu.

GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

HA EN SKÖN BÖRJAN PÅ NÄSTA VECKA!!!

2 kommentarer:

  1. Det är kul o se broderierna så här. Fantasin flödar verkligen när man kan få fram massor av olika motiv av det du gjort.

    SvaraRadera
  2. Åh, det är trist när man klipper fel...men det brukar ju läka fort, iaf!

    Jo, nog kan det där du broderat bli till både det ena och andra...

    SvaraRadera