tisdag 15 mars 2011

Hemma, vaken på

tok för tidigt egentligen så det är tur att jag bara har 1 natt.
Var ganska pigg när jag kom hem, gav hundarna mat och sen la jag mig på kökssoffan här nere.
Hundarna låg bredvid mig och sov skönt.
Efter ca 2 timmar hoppade taxen ner, gick iväg en sväng och kom tillbaka. När jag då skulle lyfta upp honom igen så vände han och sprang iväg.
Han ville ut, det är ju sol ute. :-)
Okej, tänkte jag de får vara ute och jag lägger mig en stund igen.
Men då var Gunilla ute och gick så taxen skällde och då var jag ju tvungen att kolla vad det var.
Så hon och jag stod ute och pratade säkert 1 timme i solen.
Nu har jag ätit "frukost" och ska gå och stoppa det som ligger i tvättmaskinen i tumlaren och ev. sätta igång en maskin till OCH sen ska jag gå ut i solen och Sticka för livet.
Och förresten så är det ju Stickcafé på facebook också idag. Med vårkänslor :-)

3 kommentarer:

  1. Tur jag inte jobbar natt numera, slipper gruvnätterna när man sovit för lite! Är lite avundsjukpå taxen, vi hade en sådan som hette Skorpan.

    SvaraRadera
  2. De är svårt att gå och lägga sig när solen skiner!

    SvaraRadera
  3. men snälla vännen...du måste ju se till så att du spver ordentligt-annars så hamnar du ju bara i koma efter ett par timmar...kram

    SvaraRadera