fredag 18 mars 2011

Hade privatchaufför idag och

det var skönt för då kunde jag bara glida med både när jag åkte till jobbet och hem.
Det har ju som sagt snöat idag, men det har nog inte kommunen/erna märkt för snöröjningen var under all kritik.
Där man svänger in mot oss från stora vägen hade de bara plogat åt ett håll och sista biten innan vår infart har de inte plogat alls. Den första vägen är det vägverket som sköter(tror jag) och den sista biten är det vår hemkommun.
Jag har gjort mina timmar för idag och imorgonbitti så ringer klockan 5.30 och då ska jag studsa upp ur sängen med ett glatt leende och duscha och sen åka till jobbet.
Jobbar till 16 och hoppas på fint väder så vi kan komma ut en sväng.
Om en stund är det dags för sängen.
Förresten så har min älskade gubbe varit jätteduktig och dammsugit och torkat golv. Skönt att han orkar göra sånt när jag är så slö.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN RIKTIGT SKÖN LÖRDAG IMORGON!!!

2 kommentarer:

  1. Ha det bra du också även fast du ska jobba!

    SvaraRadera
  2. Jag kollade vid vår kommun förra året om snöröjningen och fick svaret: vägverket har 3cm som gräns för snöplogningen och kommunen har 14cm. Det kanske är lika vid dig och det var därför det inte var plogat hela vägen.

    SvaraRadera