söndag 6 mars 2011

Gardinerna kom upp

igår både i köket och i det gröna rummet.
Jag satt ute en liten stund i solen utan stickning för det var en blåsig dag och var tyvärr inte alltför skönt att sitta ute.
Fixade mat till oss så det nästan stod på bordet när gubben kom in efter sista vedlasskörningen igår.
Efter en stunds sittande vid köksbord och dator gick vi en trappa upp och jag fick med mig den lila halsduken och det blev ganska många varv på den. Tror jag har ca 5 cm kvar nu.
Sen var det dags för sängen för mig för klockan skulle ringa 5.30 imorse.
Den gjorde det, men jag var inte så glad åt det för jag har inte sovit så gott.
Arbetat mellan 7 och 16 och vi hade en härlig dag med massor av sol.
Gubben har varit jätteflitig idag och städat både hemma och vårt städställe.
Jag fick ett ryck och bakade banankaka(hur den smakar vet jag inte för vi har inte testat än:-)) . Hade 1 mogen banan som jag ville göra något av innan vi skulle vara tvungna att slänga den.
Gubben och jag har tillbringat lite tid nu med varsin dator, TV och varandra.
Tittade på Potatishandlaren på 1:an och fick oss ett gott skratt. Det är ett program man kan se flera gånger.
Nu är det sängdags igen för imorgonbitti kommer den där klockan att ringa 5.30 igen. Och tyvärr kommer den att göra det på tisdagmorgon också.
Det är skönt att börja tidigt för då har jag kvällarna att ev. göra något vettigt, men jag är inte van att kliva upp så tidigt flera dagar i rad längre. Gjorde det för ca 18 år sedan och då var det inget konstigt med det.
Sängen var det ju...
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HOPPAS PÅ SOLSKEN IMORGON OCKSÅ!!!

3 kommentarer:

  1. nattinatt...hoppas du får en bra arbetsdag i morron :) kram

    SvaraRadera
  2. Godnatt på dig och hoppas att du får sova gott i natt!

    SvaraRadera
  3. Jag tittade också på Potatishandlarn visst är den rolig och lite ömsint tycker jag!

    SvaraRadera