fredag 11 mars 2011

En skön fredag går

nu mot sitt slut.
Vaknade strax efter 8 och såg en sol som lyste vackert.
Efter 9 gick jag ut och satte mig vid ytterdörren och där blev jag kvar till 11.45 ca.
Det var jätteskönt att sitta där.
Och så stickade jag för brinnande livet kändes det som för jag ville bli klar med min lila halsduk. Och det blev jag.
Här är den lila halsduken, stickad med 3 räta, 3 aviga
i 4 varv och sen aviga på räta och tvärtom
Här är båda halsdukarna, den beiga med hjärtarna på
På dessa halsdukar ska nu trådarna fästas och ev. pressas lite och sen är de klara.
Men jag kunde inte låta bli att lägga upp nya maskor för en ny halsduk(om bara garnet räcker) till ett barn.

Upplagd med 20 maskor och rätstickning 2 varv
av varje färg.
Har ingen aning om hur lång en barnhalsduk ska vara...
Efter detta som jag hade svårt att slita mig ifrån så gick jag in och tog hand om lite disk, bar ut komposthinken och sen slängde jag mig i duschen för senast 13.30 skulle jag sitta i bilen och åka mot jobbet.
Och det gjorde jag.
Slutade 21 och börjar 12 imorgon igen. Får sluta 20 då och sen börja 7 på söndag och slutar då 16.
Var faktiskt riktigt duktig imorse och läste bara tidningen och satte inte igång datorn. Hade jag gjort det hade jag aldrig kommit ut i solen och fått halsduken färdig.
Men när jag kom hem ikväll var jag ju bara tvungen. Men tyvärr har jag inte hunnit läsa några bloggar idag, men jag får ta igen det imorgon eller någon annan dag.
Hoppas på lika fint väder imorgon som det varit idag.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!



1 kommentar: