torsdag 3 mars 2011

Disken blev med

varm hand överlämnad till den söta, rara, älskade gubben.
Han tog hand om den efter han varit ute och letat fel som gör att vår vattenpump bara går och går. Han har inte hittat felet än, men han har hittat en kran som han ska montera till vattentanken på lördagmorgon.
Vad gjorde jag istället för att ta hand om disken då?
Jo, jag gick upp och la mig och försökte sova och sista halvtimmen sov jag då åtminstone. Kanske lite till, men jag tittade på klockan ett par gånger innan dess.
Nu sitter jag på jobbet och lyssnar till ljuden som finns i nattens mörker.
Har fått några varv stickade på min lila halsduk och har tänkt få fler varv gjorda.
Jag har gjort de måsten som hör till denna natt och har bara tvätten kvar. Har jag tur så är den gjord på nån timme till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar