torsdag 3 mars 2011

Då är snart denna

torsdag snart slut.
Jag var jättetrött innan jag åkte hem och en av arbetskamraterna tyckte jag skulle åka hem innan jag somna i soffan. :-)
Väl hemma fick hundarna mat och sen ut med dem så de fick göra sina behov.
När det var gjort så la jag mig på kökssoffan tillsammans med 3 söta hundar.
Där sov jag i ca 3,5 timme som en stock och rörde mig inte många millimeter.
Vaknade av en härlig sol som sken vackert från himmeln.
Gjorde mig 1 kopp te, tog med mig stickningen ut och satte mig i solen.
Till att börja med hade jag sällskap av hundarna och senare fick jag sällskap av denna lilla dam.
Bibbi
Ringde gubbens rara brorsdotter och pratade lite stickning med henne ett tag och efter samtalet gick jag och duschade för att vakna ännu mer.
När gubben kom hem gick han till brunnen och kollade millimeterna på röret för att vi skulle kunna skaffa en ny bottenventil. (Hoppas nu att det är det felet som gör att vattenpumpen bara går och går)
Efter inhandladet av ventilen blev det lite käk och sen resten av kvällen TV och dator.
Imorgon är det fredag, jag ledig och gubben jobbar halvdag.
Han vet precis vad han ska göra direkt han kommer hem.
Fixa vattnet!
Och när det är fixat och allt fungerar så blir det nog en tur ut i skogen efter lite ved.
Hur min dag ser ut är ett oskrivet blad, men jag hoppas att det blir lite mer än bara dator.
Det finns tvätt som väntar på att tvättas, golv som ska dammsugas och gardiner som vill bli bytta.
Och stickning som vill bli stickad, tavlor som vill bli broderade osv...
Måste också ut i kojan och leta efter garn så jag kan vara med på Sticka för livet som 2 stycken på Facebook har börjat.
Jag har syndat idag och ätit choklad som ser ut som stenar och det är väldigt söt choklad så det blir äckligt till slut.
Nu börjar sängen hägra för mig och jag känner att jag kommer att somna så fort jag lägger huvudet på kudden.
Jag hoppas att det blir lika fint väder imorgon som det varit idag. För då ska jag först göra lite nytta och sen sitta ute i solen och njuta.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar