söndag 17 oktober 2010

Söndag = slöardag

Och det är lite synd det för det finns massor att göra här hemma.
Gubben och tomten var ute och fortsatte riva på bon så snart finns det ingenting kvar av den forna byggnaden.
Jag hade tänkt plocka bort lite gamla blommor, men jag fick något mycket trevligare att göra.
Umgås med Gunilla. :-)
Först var vi ute i trädgården i det vackra vädret och tjattrade som vi brukar. Tittade också på gubben och tomten, lekte med hundarna.
Sen gick vi in och satte oss framför varsin datorn(hon låna gubbens) och spanade in våra gårdar på FrontierVill(på Facebook).
Jag fixade käk till oss alla, kyckling, ris och sås. Vi åt alla så magarna stod i 4 hörn.
Efter käket så skjutsade gubben hem tomten och Gunilla och jag gick ut och satte oss i solen. Hon broderade och jag stickade på min halsduk med hjärtarna.
Det var riktigt varmt och skönt i solen.

Glömde ta kort på våra arbeten, men taxen får
visa att solen sken på oss
När gubben kom hem så bytte han presenning på altanen för att vi ska slippa få in snö där(om det nu blir någon snö). Det är lite tråkigt med en grön presenning för man ser ju ingenting där, men det är iallafall bättre med en hel än en trasig. :-)
När Gunilla gått hemåt så åkte gubben och jag iväg och städade vårt ställe och när det var klart så for vi en snabb sväng till macken för vi hade slut på Pepcid och då kan gubben inte sova.

Bilden är tagen vid städstället över skogen,
månen ser ut som full, men det är den inte än
Nu sitter gubben och jag vid köksbordet framför varsin datorn och samtidigt glor på TV och umgås med varandra.
Det är snart dags att krypa i säng för imorgon ringer väckarklockan 5.30 och det är bara att hoppa upp ur sängen med ett leende på läpparna för jag arbetar mellan 7 och 14.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
DRÖM RIKTIGT SKÖNA DRÖMMAR!!!

3 kommentarer:

  1. Brukar också ha slö söndag men inte idag. Låg efter med så mycket, men fick faktiskt en del utfört idag av alla tråkjobb.
    Fy för att höra ringklockan så tidigt. Min ringer nästan en timma senare och det är tidigt nog det.

    SvaraRadera
  2. Då ringer vår kolckor samtidigt imorgonbitti. Jag går upp 5.30 varje måndag då det är min tidigaste dag på veckan... annars får jag sova till 6.45. Lillpojken ska till skolan kl 8 och jag börja 9.15. Sköna dagar, man hinner läsa tidningen på morgonen... det gjorde jag aldrig när jag jobbade OB tider förut. Det är skönt med må-fre. Ha en bra vecka. Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Det var trevligt i går. Får se om jag kommer över i kväll igen. Sambon är galen och ska träna igen.
    Vi får se som sagt var eller om jag ska ta ett ryck på vinden.
    Jag hade konstiga drömmar men inte så farligt som det brukar vara. hehe
    Ha en bra dag på jobbet! och hoppas att du sov bra.

    SvaraRadera