fredag 15 oktober 2010

God natt i stugorna,

måste jag väl kunna säga då jag skriver detta mitt i natten och jag är vaken.
Varför är jag vaken? Jo, därför att jag jobbar inatt. Och det har inte varit sådär alldeles lugn som den brukar vara, men det går ändå.
Igår på dan fick jag som vanligt inte mycket gjort mer än att jag tvätta en maskin och eldade i pannan.
Diskade gjorde jag efter maten.
Hade Gugge/Gunilla på besök och hon var som vanligt flitig med sin nål. Hon fick också hjälpa mig med ett streck på en horoskopstavla som jag gör(har gjort den förut utan problem, men nu ville inte min hjärna förstå vad jag skulle göra).
Efter ett par timmar "skickade" jag hem henne för jag kände att jag behövde vila lite innan arbetet.
Gubben gick ut och rev lite till på bon och igår så blev han iallafall inte osams med kofoten. Iförrgår slant han visst och slog den i huvudet så det blödde ordentligt. Han gick in och bad grabben titta på såret och det var inte alls djupt, men det är ju klart att slår man sig i huvudet så blöder det ganska kraftigt även om det är ett litet sår.
Nu är strax tvättmaskinen klar och ropar att jag ska ta reda på den och den andra tvätten som ligger ren.

HA EN RIKTIGT SKÖN FREDAG ALLIHOPA!!!

3 kommentarer:

  1. Måste vara speciellt att arbeta natt.
    Min make slog till sig i huvudet med kofot för några år sedan. Inte farligt visade det sig, men so du säger; mycket blod!
    Hoppas din gubbe läker bra utan problem!

    SvaraRadera
  2. Vi får hoppas att du får en skön vila under dagen och att inget stör dej förrän det är dax att gå upp Och att du får en (kanske) ledig helg.
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Jag ska besikta bilen snart. Inte kul. Hoppas att du sover gott och njuter. Vi ses kanske sen. Ha det!

    SvaraRadera