söndag 30 maj 2010

Jag kunde ta ut tiden som

som jag jobbat in.
Och när jag kom hem möttes jag av dukat bord och jättegod mat. Och en fin hängpelargon hängde så vackert vid altanen. :-)
Han är go, gubben min.
Vi har inga egna barn, men många lånebarn och vi brukar uppmuntra varandra på fars- och morsdagar.
Den fina pelargonen
Efter maten tog gubben och jag en välbehövlig vila, jag ute på altanen där jag vaknade av att det blev för varmt och han började också därute men gick snart in och la sig på ett annat ställe.
Gubben hade också varit bussig och varit iväg och städat vårt ställe så vi inte skulle behöva göra det ikväll.
Gubben och hans storebror har varit iväg till deras mor med en morsdagsblomma nu här på kvällskvisten.
Jag har inte gjort många knop sen jag kom hem, men iallafall diskat upp efter oss.
Syrenen har kommit så här långt i blomninge nu
Idag har det varit ett fint morsdagsväder och jag hoppas det blir bra väder även imorgon.
Jag är ledig ända till tisdagkväll klockan 20.45 och jag helst hinna göra en hel del saker innan dess som att tvätta, plantera klart och vika rena kläder.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
HA EN RIKTIGT SKÖN MÅNDAG!!!


1 kommentar: