onsdag 12 maj 2010

Inte sov jag länge,

vaknade redan 10.40 och pigg som en mört.
Steg upp och satte mig ute i solen en stund innan jag åt frukost.
Grabben kom ner vid 11 och titta på mig som om jag inte var klok eftersom jag var uppe så tidigt.
Det får väl bli en tidig kväll ikväll istället.
Solen sken som sagt var på fm, men nu är det bara mulet och grått. Hoppas det inte kommer något regn så gubben får stå ute på vedbacken en stund och svågern får klart på åkern.
Och så kommer jag till den dagliga frågan: Vad ska vi äta?
Tänk att det alltid ska vara så svårt att komma på. Det är likadant på jobbet när jag ska fixa käk. Jag och gubben borde sätta oss och göra en matlista och sen följa den så skulle vi slippa detta elände med att tänka mat varje dag.
Seg är jag som vanligt, men jag hoppas på lite energi om en stund eller efter maten så det händer något här hemma, antingen i form av handarbete eller städning.
Mat, mat...
Undra om gubben blir glad om jag bjuder honom på hundarnas mat idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar