söndag 2 maj 2010

Idag har vi gjort

något som vi inte gjort på flera år:
Cyklat tandemcykel!!!
Jättekul, men tröttsamt. Gubben trampa fram och jag bakpå och i vissa stunder trodde han att jag inte trampa fast jag gjorde det för fullt.
Vi cyklade först och städade vårt städställe sen vidare till ridskolan där de hade tävling idag och hem igen. Det blev en runda på ca 8,5 km.
Innan vi drog iväg på vår cykelrunda så duschade vi 3 väldigt smutsiga hundar som nu är 3 ganska(har ju hunnit rulla sig lite) rena hundar. Men ack vad hår de släpper.
Nu håller gubben på med maten och jag tror att vi ska premiär äta ute fast vårvärmen inte riktigt infunnit sig(det finns kläder att sätta på sig).

3 kommentarer:

  1. Det var ingen liten runda ni startade med. Hoppas du slipper öm bak nu bara.
    Ungarna ville äta ute, men det fick bli inne ändå. Vill nog ha parasollet uppe innan vi sitter ute.

    SvaraRadera
  2. Men det är trevligt att cykla tandem för det är lättare att prata med varandra! Min syster och jag cyklade tandem till skolan. Hon styrde och jag spelade munspel!

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte spela munspel så jag tror vi hoppar det. :-)
    Och du har rätt i att det är lättare att prata med varandra.

    SvaraRadera