söndag 11 december 2022

Tredje advent

 är det nu.

Det blev operation av min högra hand den 7 december. Det är skönt att det blev av eftersom problemet med händerna inte blir bättre utan snarare tvärtom.

Men jag kan inte göra så mycket eftersom jag är högerhänt och nu måste använda en vänster hand som bråkar med mig också.

Jag fick en ny tid till tandläkaren istället för den 7 december. Tiden jag fick var 8 december klockan 14:30, men det blev inget med det för tandläkaren var sjuk. Erbjuden tidigare tid samma dag med en annan tandläkare blev jag, men jag tackade nej.

Dels så kändes det inte helt okej att ha ont i både hand och mun och dels så vill jag att tandläkaren som har börjat böka i min mun ska få slutföra jobbet.

Så ny tid till tandläkaren på käkkirurgin blir 16 januari klockan 14:00.

Det är dagen efter gubbens födelsedag och näst sista dagen på min sjukskrivning.


 Jag fick lite bråttom då jag fick tiden för operationen av handen så jag broderade färdigt denna dagen före och har sen fått hjälp av gubben att tvätta den. Är bara strykning kvar nu.

Jag är ju ganska handikappad när jag inte kan/får göra något med höger handen så det innebär att gubben får göra det mesta här hemma(det gör han ju i vanliga fall också).

Jag måste ha hjälp med att skära mat. Skriva med vänstern är inte lätt det heller och jag kan inte handarbeta.

Mindre pengar blir det i lönekuvertet också tyvärr och vi behöver alla pengar vi kan få.

Fördel kan vara att jag inte använder så mycket bensin då jag inte åker till jobbet och att jag blev ledig över julen då jag skulle ha jobbat.

Nu orkar ja inte skriva mer för vänster hand börjar göra ont.

HA EN TREVLIG VECKA!!!

6 kommentarer:

  1. Ja ibland får man verkligen försöka gör det bästa av situationen. Det mesta har både en fram och en baksida. Hoppas nu att denna handen blir bra, så blir det lite lättare sedan.

    SvaraRadera
  2. Hoppas din hand och hela du har det bra!

    SvaraRadera
  3. Önskar god fortsättning och testar varför jag blir anonym och varför min adress bara blev fel i går.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig också en god fortsättning på år 2023 <3

      Radera