torsdag 23 juli 2020

Hej och hå

det har visst blivit nytt utseende på bloggen och det blir väl bra till slut bara jag lär mig.
Det tog lite tid innan jag hittade vart jag skulle trycka så jag kunde skriva nytt inlägg.
De kommer ju inte särskilt ofta, men de kommer.
Jag har nu arbetstränat i 7 veckor(om jag räknar rätt) och har 1 vecka kvar av min arbetsträning på 25%.
Det har varit lagom att vara på jobbet dessa timmar, men säg vad som varar för evigt så den 1 augusti börjar jag arbetsträna 50%.
Det känns väl lite si och så med att börja jobba/arbetsträna mer, men det är ett måste och jag är ju inte gift med en miljonär heller utan en vanlig arbetare som sliter för brödfödan.
Det värsta med att komma tillbaka till jobbet är att jag ser all röra och oordning som är där.
Kläder som bara ligger inkastade i lådor och garderober och inte alla gånger ligger plaggen hos rätt boende heller. Jag ska försöka ta itu med det lite smått medan jag fortsätter min arbetsträning.
Chefen har semester och det känns ganska skönt att hon inte bara kan dyka upp som gubben i lådan, men hon är väl snart tillbaka misstänker jag.
Trodde inte att hon skulle komma ihåg att ge mig nya arbetstider till augusti, men så fel jag hade för hon kom faktiskt ihåg det och det är ju ovanligt att hon kommer ihåg saker.
Men nu berättar jag om något annat istället som är trevligare!
I tisdags firade gubben och jag 32-årig bröllopsdag, granitbröllopsdag!!!
Gubben åkte iväg och jobbade som vanligt, men slutade en timme tidigare och jag arbetstränade mina timmar mellan 12 och 14.
När jag kom hem satte jag mig ute på altanen utanför köksfönstret och när gubben kom hem så satte han sig där han också.
Sen fick vi sitta kvar där för E och R tog över köket och vi fick inte gå in.
Servade oss med kaffe och te medan vi satt där.
E gjorde en kycklingfilé med fyllning och någon skinka utanpå, ugnsstekt färskpotatis, en röra och sallad, jättegott och mättande.
R gjorde en jättegod tårta till efterrätt.
Till förrätt fick i varsin stor godisklubba i form av en napp.
Till det drack vi drinkar som de blandade och lite vin.
Gott alltihopa och så trevligt!
Och det kändes bra att bli uppvaktade på det sättet av dem.
Och att de faktiskt bryr sig om oss fast vi inte har något släktskap alls med dem.
Men de ger oss lite gråa hår ibland också.
Igår var både gubben och jag lediga och vi tog det bara lugnt(som vi gör alltför ofta tyvärr).
Gubben ringde om besiktning på den gröna bilen och fick en tid samma dag så vi gjorde oss i ordning och for iväg och åt lunch ute. Tog en glass till efterrätt innan bilen skulle besiktas.
Tur hade vi så bilen gick igenom med lite anmärkningar som vi måste åtgärda.
Borde brodera mycket mer än jag gör för att bli klar med mitt beting att få 13 eller 14 gamla diskhanddukar broderade med julmotiv.
Det var allt jag hade att skriva om idag och jag hoppas jag återkommer hit snart igen.
HA EN FORTSATT BRA TORSDAGSKVÄLL!!!


3 kommentarer:

  1. Så trevligt att bli utmotad ur köket när man blir bjuden på sådant gott!

    SvaraRadera
  2. Så trevligt att bli utmotad ur köket när man blir bjuden på sådant gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det verkligen och vi behövde den uppassningen och det såg de till att vi fick <3

      Radera