söndag 26 augusti 2018

Inte är jag flitig

med att förgylla er tillvaro på min blogg.
Men jag har inte så mycket att bidra med just nu känns det som.
Vandrar i något slags ekorrhjul som jag inte kommer loss ifrån.
Börjat jobba igen efter semestern har jag gjort och inte känns det som om jag har haft någon semester.
Jag har tillbringat min mesta lediga tid här hemma med att försöka komma igång med något vettigt som att städa huset(och som verkligen behövs), men har inte lyckats med det.
Skyller lite på att det var alldeles för varmt, men det är nog halva sanningen.
När man inga pengar har för att roa sig eller åka och titta på saker så får man vara hemma och ha tråkigt.
Vi har i alla fall sovit borta en natt då våra grannar M&I bjöd med oss till flyguppvisning i Dalarna och sen till sin ö.
En skön helg blev det och det var skönt att vara hemifrån om så bara för ett dygn.
Gubben jobbade natt från onsdag till lördagsmorgon så jag skjutsade honom till jobbet på fredagskvällen och hämtade honom på lördagsmorgonen och sen for vi mot Dalarna direkt.
Tanken var väl att han skulle sova i bilen, men så blev inte fallet utan han var vaken från fredag 15:00 till 23:30 på lördagskvällen och han sov gott på natten.
Hade han varit ledig hade vi följt med dem upp redan på fredagen, men man kan ju inte få allt som man vill.
Denna helg skulle han ha jobbat natt, men han jobbade natt mellan torsdag och fredag och sen var det en kille som var sjuk som skulle jobba dag lördag och söndag så gubben fick ta det. Och så är det när man "bara" är vikarie.
Han har vikariat till den sista augusti, men idag är det sista arbetspasset vad vi vet.
Förhoppningsvis har han jobb direkt när han slutar på ett nytt ställe, men jag ropar inte hej än.
Älva och sambo E har haft sin kompis hos sig flera veckor och E och kompis har hållit på med en bil. Den är väl i stort sätt klar fast det fattas väl bara lite smådetaljer.
Hösten har kommit och som tur är har det kommit regn också.
Har ett jobb som jag i grund och botten trivs med, men just nu känns det inte så kul att gå till jobbet då vi för ett år sedan fick en chef som är allt annat än intresserad av oss personal och vad vi tycker. Verkar heller inte ta åt sig av kritik och gör en massa blunder, men det står hon inte för utan förstår inte hur det kunde hända.
Arbetskamrat KE har också gått i pension och det kommer att bli tyst och tomt efter henne. Hon var/är en person som ofta får fram åsikter på ett väldigt bra och lugnt sätt(när inte någon har gjort något grovt fel för då är hon inte att leka med) och det finns ingen som kan ta efter henne tror jag. Hon har struntat i om det har varit arbetskamrater eller chefer.
Broderar gör jag ganska mycket just nu  och tavlan jag hållit på med i över ett år är färdig. Väntar bara på tvätt och montering.
Börjat på en bonad med Älvas ord och som jag har grunnat på i flera år och nu äntligen fått till det.
Just mullrar åskan lite där ute och jag ska sätta mig och fortsätta med mina bokstäver.
HA EN FORTSATT SKÖN SÖNDAG!!!

2 kommentarer:

  1. Förra året kom vi inte iväg på någon semester!kan inte säga att vi var hemma och hade tråkigt! I år blev det en vecka hos släkten och visst var det trevligt på alla sätt. Värmen i år gjorde att det kändes som att man gick på halvfart hela tiden! Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är andra året som vi inte kom iväg någonstans och dels beror det på ekonomin och dels på att gubben inte har något fast jobb där han kan ta semester i lugn och ro. När han är arbetslös måste han vara tillgänglig för arbetsmarknaden och då är det svårt att vara hemifrån.
      Det är lite mycket här hemma så det vore skönt att vara hemifrån några dagar och bara vara.
      Kram!

      Radera