tisdag 21 november 2017

Nu är jag

redan tillbaka till bloggen.
Men jag kände för att skriva lite idag också.
Jag var ner till min bror igår med ett brev som vi skrev ett svar på och fick inte något roligt svar på, men vi kommer att strunta i detta för man ärver inte dödsboets skulder vilket företaget påstår.
Det är ju snart jul och jag försöker komma igång och städa upp här hemma i röran.
Och idag hade jag tänkt få upp gardiner i vårt sovrum, MEN jag hittar inte gardinerna jag tänkt sätta upp så jag har kommit av mig totalt.
Det är kallt, cirka 4 minus har det varit, så jag har tänt i pannan nu på förmiddagen så det inte ska bli alltför utfryst innan gubben kommer hem ikväll.
Jag ska åka och jobba mellan 14 och 21 idag.
Jag har haft lite besvärligt med att sova på morgnarna, men igår lyckades jag somna om när gubben åkte till jobbet och sov till efter 8. Idag sov jag i alla fall till halv sju.
Igår slarvade jag med lunchen, säg ingenting till gubben bara, och idag lagar jag potatisbullar och bacon till mig.
Matlådorna vi har i frysen behöver gubben ha till jobbet så han står sig.
Snart har jag ätit min lunch och om jag då går upp i duschen och gör mig i ordning så borde jag hinna göra några korsstygn också.
HA EN FORTSATT SKÖN TISDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar