lördag 6 december 2014

Då är vi

inne i decembermånad och ute är det grönt på gräsmattan.
Här hemma har vi försökt få till lite julstämning, men det är som sagt svårt när man tittar ut.
Och ska jag vara riktigt ärlig så är det gubben som har gjort det mesta av städningen här hemma.
Gardinerna som jag inte hittade hittade gubben långt inne i en garderob så nu sitter de uppe i vårt sovrum.
Jag jobbade hela förra helgen och på måndagen och sen har jag varit ledig utan att behövt ta semester. En arbetskamrat ville byta med mig i torsdags och vi gjorde det och på så sätt fick jag 5 lediga dagar.
I tisdags bakade jag vanilj- och kanelbullar. På onsdagen blev det saffransbullar(kusar).
Torsdagen blev en dag med småplock och igår bakade Älva och hennes kompis I pepparkakor.
Igår kväll var vi och spelade bowling med arbetsplatsen som jag(läs min gubbe städar mest) städar på. Och där han var anställd fram till hösten 2013.
Kul var det och god mat var det där.
Idag har gubben varit ute och åkt med sin äldre bror L och jag har suttit framför datorn och försökt få mig till att ta fram ett broderi och göra det färdigt, men jag har tyvärr inte lyckats än.
Vi håller på att få dygnet rätt för Älva vilket innebär att vid 20-tiden på vardagskvällarna stängs datorer av och vi tittar på TV i nån timme och under denna tid har jag broderat och kommit ganska långt på ett broderi.
Och vet ni vad: solen tittade fram en liten stund alldeles nyss!
HA EN FORTSATT FIN LÖRDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar