söndag 1 juli 2012

Felet på

telefonen på jobbet berodde på faxen vi har. När morgonpersonalen kom så drog vi ur faxen och då fungerade telefonen.
Jag var hemma runt 8 och la mig i min sköna säng direkt och strax efter 11 kom gubben och väckte mig.
Det var bara att hoppa in i duschen och göra mig iordning för vid köksbordet satt 2 tjejer och väntade på mig.
Åkte till djur/nöjesparken och fick en heldag som har varit jättetrevlig.
Vi började med att gå runt och titta på de olika djuren och solen sken på oss nästan hela tiden, men mot slutet hos djuren så fick vi lite regn på oss. Det var faktiskt skönt att få dessa droppar på oss för så varmt var det.
Sen var det nöjesparken som gällde för resten av dan.
Tjejerna sprang runt och åkte nästan alla åksaker som fanns och populärast var frittfall för där lönade det sig verkligen att de köpte åkband.
Älva fick se ett stånd där man kunde fiska ankor och vinna HelloKitty så hon var ju bara tvungen att göra det. Och till slut hade hon samlat på sig så många poäng att hon vann en liten HelloKitty.
Gubben och jag blev hungriga så vi käkade inne på området och tjejerna blev hungriga när vi åkte hemåt så vi stannade vid snabbmatstället med stort M.
Där fick vi träffa 2 gulliga 12-veckors valpar av pudelart, den ena en blandras. Tjejerna fick se dem medan vi stod i kö och gick och frågade om de fick klappa dem. Och de fick till svar att de gärna fick hålla dem i koppel så lillhusse och matte fick äta sin mat.
Jag lovar att det var svårt att få tjejerna att slita sig från dessa små härliga hundar.
Kompis I var tvungen att åka hem så det blev lite sura miner i bilen på väg hem, men ibland är det ju så att det finns annat som gör att kompisar inte kan hänga ihop alltid.
Hemma så möttes vi av 3 glada hundar som saknat oss. De fick mat av Älva och sen tog hon taxen och gick en runda med honom.
Gubben slängde sig iväg och städade vårt städställe medan jag pratade med Älva och naturligtvis hamnade framför datorn.
Nu börjar det närma sig sängen med stormsteg och jag lovar att nu är jag trött efter bara 3 timmars sömn efter nattjobbet, men jag LOVAR att har varit värt det.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
DRÖM OM VACKERT VÄDER IMORGON OCKSÅ!!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar