fredag 25 november 2011

Nu är jag

här igen.
Det har varit lite trögt på bloggfronten i några dagar och det har hänt ganska mycket och som jag inte kan berätta om.
I onsdags började vårt internet att vara väldigt segt så det var ingen mening med att kolla runt på bloggar eller något sådant. Och på torsdagsmorron när jag tänkte ta mig tid så upptäcker jag att jag kommer inte alls ut på nätet. :-(
När jag tar den fasta telefonen för att ringa gubben så upptäcker jag att den är död. Suck och åter suck.
Gubben ringde och felanmälde och inom 3 dagar så skulle vi ha det tillbaka.
Vi har också ett bärbart modem som jag testade och den fungerade naturligtvis inte heller.
Idag har gubben pratat med supporten på Telia så han fick igång modemet, men segt var det. Det är ju iallafall en reserv när man måste ut på nätet här hemma och resten inte fungerar.
MEN helt plötsligt ikväll så fungerade internet, men inte telefonen.
Jaja, man kan inte få allt här i världen.
Lite roligt har jag väl gjort under den gångna veckan. ;-)
Broderat lite på HelloKitty och det blev 1 kyckling till
på måndagskvällen
Gubben är flitig och duktig och städat ganska mycket och i helgen ska vi försöka göra klart till advent.
Jag har jobbat varje dag denna vecka. Måndag 7-14, tisdag 15-20, onsdag 7-11, torsdag 15-20 och idag 7-14. Nu är jag ledig till söndag klockan 12 och får stanna på jobbet till 21.
Solen tittade fram för någon dag sedan, men idag har det knappt varit ljust och jag blir så trött av detta väder.
Vårt golv ser nästan ut som trampat jordgolv när hundarna varit ute en sväng.
Jag vill ha kallgrader och lite snö nu! TACK!
Nu ska jag försöka göra något innan gubben kommer hem med maten och något är väl att titta på när Älva spelar datorspel?
HA EN SKÖN FREDAGKVÄLL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar