söndag 12 juni 2011

Nu har det gått

flera dagar sedan jag skrev något igen.
Jag har läst bloggar, men då har jag använt gubbens dator och av någon anledning så kan jag inte publicera mina inlägg när jag skrivit något här. De blir sparade så att nästa gång jag går in på min dator kan jag lägga ut dem.
Men nog om detta nu.
I torsdagskväll var jag och mina arbetskamrater ute och hade sommarfest och möhippa samtidigt. En av mina arbetskamrater ska gifta sig i juli och en rolig sak i detta är att för 23 år sedan så gifte gubben och jag oss på en torsdag och iår är vår bröllopsdag just på en torsdag och hon gifter sig på lördagen i den veckan. :-)
Vi var ute i skogen hela kvällen och hade jättebra väder och det fanns nästan ingen mygg. En lyckad kväll var det.
På fredan följde vi Älva på skolavslutning så nu har hon sommarlov. Efter avslutningen i skolan var vi och fikade innan vi köpte med oss lite jordgubbar och åkte hem.
Vackert och varmt var det. :-)
Gubben hämtade tomten som kom en stund och klippte vår gräsmatta i sin envishet innan han gav sig och ville åka hem för han var jätteförkyld. :-(
Vi fick inte mycket gjort i värmen, men HelloKitty-katten blev klar.
Igår blev det heller inte så mycket nyttigt gjort här hemma för det var åskvarmt ute hela dan och åskan mullrade runt oss, men inte här.
Var iväg till staden där vi brukar handla och köpte hörlurar(3 stycken för de går visst sönder ibland ;-)) .
Passade också på att gå in på apoteket och handla lite och sen in på affärn och handla mjölk.
Blev en liten kvällspromenad innan läggdags. Det var faktiskt skönt.
Innan vi kom ut på promenaden så påbörjade jag ytterligare en horoskopstavla med vattumannen.



Min blåa aidaväv börjar ta slut nu så jag måste skicka efter mer så jag kan fortsätta brodera horoskopstavlorna vartefter. Jag har åtminstone 2 till jag vet att jag ska sy. :-)
Idag har jag jobbat mellan 7 och 16+1 timme till för jag, en arbetskamrat och 2 boende var ut på lite skoj.
Trodde inte att vi skulle ha tur med vädret för imorse så regnade det när jag vaknade. Och det regnade en bra stund på förmiddan och sen sken det upp och blev varmt.
Startade datorn ute på altanen i lagom sol, men det är inte skönt att sitta här längre för det blåser kalla vindar.
Ska förflytta mig in under tak och där solen skiner, men jag måste skriva färdigt detta först eftersom batteriet är slut i dator och när jag drar ur kontakten så "dör" den.
Ska inte sitta uppe alltför länge ikväll för klockan ringer visst 5.30 imorgon med.
Säger redan nu:

GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

HA EN SKÖN MÅNDAG IMORGON!!!

2 kommentarer:

  1. Tänkte åxå försöka med en tidig kväll. VA fin kissen blev!

    SvaraRadera
  2. Vad är det för konstig dator dit "gubbe" har ;) Sen funderar jag över vem Älva är ? Ha en fortsatt bra vecka. Kramen

    SvaraRadera