onsdag 10 februari 2010

Det var skönt

att läsa kommentarerna på min förra blogg.
Det känns lite bättre idag och jag hoppas att det ska kännas ännu bättre imorgon när vi ska få hämta hem taxen.
Jag har chattat med min arbetskamrat idag och det känns också bra att vi har "pratat" med varandra.
Och hon körde inte in i ett vanligt vajerräcke utan något nytt slags räcke som de provar på en vägsträcka i närheten av oss, men ändå.
Idag har inte hänt mycket här, men jag sov till två och jag misstänker att jag verkligen behövde det.
Grabben har gått och blivit sjuk och tycker synd om sig själv(och vem gör inte det när man är sjuk?) så honom har vi sett/hört ännu mindre av idag.
Jag är sugen på att provsticka en sjal och jag vet att jag har garn ligger någonstans som skulle passa till det. Skulle ha blivit en tröja så jag lär få repa lite, men det gör ingenting bara jag kan komma på var det ligger.
Tyvärr har jag blivit riktigt rasade på gubben en sväng ikväll, men det har gått över som tur är. Och jag förstår nästan varför jag blev arg för i flera veckor har jag gått och varit snäll och vaktat min tunga av olika skäl fast ilskan kokat i mig ibland. Och all denna oro för både människor och djur har blivit för mycket alldeles för mycket.
Men nu har ju bägaren runnit över så nu dröjer det förhoppningsvis ett tag innan jag blir riktigt arg igen.
Snart är det dags att sova och jag misstänker att jag kommer att sakna taxen när jag lägger mig för han ska ju ligga bredvid mig och helst under täcket. :-)

GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

4 kommentarer:

  1. Härligt att vovven kommer hem i morgon, då får ni vara snälla och pyssla om den.

    SvaraRadera
  2. Skönt du börjar ana en ljusning och fick tömma ur dig lite på gubben också, nu är det värsta gjort. Må gott

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att han är okej. Jag gick förbi förut men då kanske ni var och hämtade honom.
    Många Kraamar

    SvaraRadera