måndag 21 december 2009

Ja, nu sitter jag

här igen i min ensamhet och lyssnar på ljud som både finns och inte finns.
Har ca 4,5 timme kvar.
Men jag har att göra och det tråkigaste har jag gjort: gjort rent rullstolar.
Gubben fick in veden igår med hjälp av en annan traktor där han kunde sätta pallen bakom och sen backa dit han skulle ha den.
Han var också bussig på morgonen och drog iväg och städa själv så jag fick sova. Och tur var väl det för jag hann inte vila innan jag var tvungen att åka iväg och jobba.
Var en sväng och tände ljus på gravarna och hämtade grabben som kom hem ifrån sin resa.
Han och hans släkt firade jul redan igår(lördag) så nu kanske vi får ha honom hemma hos oss på julafton. Det vore kul för det är inte så många jular han firat med oss.
Har stickat några varv på disktrasan jag håller på med. Det har tyvärr inte blivit så mycket handarbete på sista tiden.
Dels tar datorn alltför mycket tid av mig och sen har det funnits andra saker att göra.
Det är fortfarande kallt och det har kommit lite nysnö.
Inomhus har vi nu varmt så jag behöver inte klaga på att jag fryser.
Så var det dags för en runda igen. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar