lördag 13 juni 2009

Igår så drog gubben och

jag iväg på en handlingsrunda.
Och den blev inte direkt billig heller.
Först var vi till en affär där jag handlade mig ett par byxor och en kofta för ett presentkort som jag fick i julklapp.
Efter detta inköp var vi och titta på diskmaskiner och föll för en som var ganska dyr, men ska hålla i ca 15 år(tro det den som vill). Den har tre korgar, en för tallrikar, en för glas och en för bestick.
Sen for vi till Granngården och skaffade en ny gasoltub till terassvärmaren(eller vad det nu heter).
När detta var klart var jag så hungrig att jag "tvingade" min gubbe att åka till McDonalds och där tillsammans med maten fick vi 2 häftiga limegröna glas.
Därefter begav vi oss till en annan stad och inköpte ett presentkort till en bekant och inne på en affär där hittade jag en fin kofta till.
Sen gjorde vi något som vi inte gör allt för ofta, for till Systembolaget och handlade lite god öl och cider.
Väl hemma satt vi en stund och blängde på varandra och sen fick gubben ett ryck och monterade först bort den gamla diskmaskinen och sen in den nya.
Och när vi ändå höll på med det så gjorde vi lite förändringar i skåpet under diskbänken.
Vi körde igång den nya diskmaskinen och den gick så tyst att vi trodde den inte startade alls. Och ibland fick den något lågt ljud och då sprang hundarna ut för att kolla om det kom någon bil därute.
Imorse vaknade jag före åtta och klev upp och strax efter kom gubben för hundarna tyckte inte att han skulle sova längre.
Käka frukost gjorde vi och jag satte igång en tvättmaskin och gubben började lasta bussen full med grejer som skulle ner till tippen, bl.a. den gamla diskmaskinen och en gammal tvättmaskin.
Strax före halvtio var vi nere vid Återvinningsstationen och då öppnade de inte förrän till klockan tio. Suck, vad göra? Åkte till broderskapet med familj och tiggde kaffe.
Ner till tippen sen och tömde bussen sen till en blomaffär och köpte blommor att sätta i våra blomlådor.
Hem, hänga tvätt, ladda i ny tvätt, gubben börja med mat.
Broderskapet och resten kom hit och käka och sen klippte svägerskan gubben.
När de hade åkt började det smådugga(inte för att solen lyst idag, men det har varit uppehåll iallafall) och gubben satte sig i en stol på altanen och jag la mig och vila i nästan en timme.
Men det känns som vi har gjort väldigt mycket idag, mer än vad vi brukar göra, men tyvärr finns mycket kvar att göra.
Förhoppningsvis får vi ett ryck till innan det blir kväller och dags att sova.

1 kommentar: