lördag 13 december 2014

Lucia-dagen

och vi har lite vitt på backen som kom ner igår kväll, men hur länge det ligger kvar kan vi ju bara gissa.
I måndags jobbade jag på förmiddagen och sen hände det väl tyvärr inte så mycket mer.
Latheten och energilösheten är det största problemet just nu.
I tisdags var jag ledig och försökte göra lite nytta iallafall.
I onsdags var Älva till skolan ett tag och jag jobbade mellan 12 och 15 och senare blev det städning på vårt städställe.
Torsdag blev det en lång dag för mig på jobbet. Började jobba 7 och slutade 20 med lite rast emellan som jag tillbringade på jobbet och gjorde lite sånt som jag borde gjort lite tidigare och som jag får/fått betalt för.
Trött som sjutton var jag när jag kom hem, men det blev en trevlig avslutning på kvällen när jag kom hem och jag, gubben och Älva tittade på film innan läggdags och det blev några korsstygn på mitt SAL Jultema broderi.
Vi har faktiskt avslutat denna vecka framför en film varje kväll och lyckats att komma i säng skapligt i stort sett varje kväll.
På torsdagen var Älva och gubben till en grannstad på möte och sen till skolan en sväng.
Igår kväll blev det ingen sån kväll framför en film, men vi hade det bra ändå. Jag och gubben vid köksbordet och TV:n på och Älva framför datorn med sitt hästspel.
Jag har ju min h-estavla och den är snart klar faktiskt för jag gjorde en hel del efterstygn igår kväll och ingen skulle bli gladare än jag.
Och snart har halva denna lördag gått och jag har inte fått något vettigt gjort och nog finns det saker att göra här hemma.
Finns lite till som stressar både mig och gubben: det är snart julafton och inga julklappar är köpta och vi vet inte vad vi ska köpa heller!
Men jul blir det iallafall hur som helst.
Nu ska jag försöka slita mig från denna dator och försöka göra några nyttiga saker innan jag tar tag i efterstygnen på h-estavlan.
HA EN LUGN OCH TREVLIG LUCIA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar