torsdag 5 juli 2012

Inte har det

blivit någon dammsugare motionerad.
Men det finns ju en dag imorgon också.
Jag fixade iallafall mat tills gubben kom hem så vi käkade och sen drog vi iväg till den stora staden där vi storhandlar.
Först besökte vi en affär som vi inte brukar åka till så ofta. Hade hoppats att få tag i 3 trävita ramar, men tyvärr inte
Fick med oss istället 3 glasramar, 2 stora badlakan och 4 handdukar.
Åkte mot affären där vi storhandlar, men innan vi hamnade där stannade vi och köpte nån olja att hälla i min bil som läcker. Det är något till styrningen och det är irriterade när oljan tar slut. Gubben ska ringa verkstan imorgon och höra med dem om de kan titta på det.
Sen hamnade vi på rätt ställe och där inne tog vi nog ganska god tid på oss att handla, men handlat blev det.
Hem kom en microvågsugn också. Den vi har fick vi av min mamma och pappa i julklapp 1987(tror jag/vi). De hade en likadan och den reparerade de en gång och när mamma dog så köpte pappa en ny när han flyttade från huset. Vår fungerar fortfarande, men den är väldigt sliten. Det känns lite trist, men så är det ju att saker och ting tar slut till slut.
Gubbens äldre bror skaffade microvågsugn något år efter vi fick våran och de har avverkat flera stycken.
Space cup 40 m704 Philips
De i släkten som var först med microvågsugn var mina morbröder uppe i Norrland. De hade en brun likadan som vår, kanske inte samma nummer men ändå.
Jag är lite rädd för att använda deras microvågsugnar för jag har fått en att brinna och en slutade fungera när jag använt den.

Den nya OBHnordica
Den nya står på sin plats och nu är det sänggång för oss.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
P.S. En härlig varm dag har det varit D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar