måndag 18 juni 2012

Så har det

gått flera dagar igen.I fredags jobbade jag mellan 14 och 21 och det var faktiskt skapligt väder hela kvällen.
Men sen kom regnet någon gång på morgonsidan på lördagen och det regnade och regnade och regnade.
Gubben och hans äldsta bror L var iväg för att sätta upp ett partytält på byn, men de hoppade över det och fixade värme i de partytält som stod uppställda redan.
Vid 14-15 blev det uppehåll och var så ända till midnatt då regnet kom tillsammans med åska.
Och tur var det att det var uppehåll eftersom vi var på bröllop(som skulle hållits utomhus, men blev en mysig tillställning i en kulturbervarad källare istället) .
Brudgum var gubbens yngre bror U och brud var hans sambo U sedan ca 18 år.
Så nu är gubbens alla bröder gifta och det är bara hans syster som är ogift.
Paret har två pojkar, V 15 år och P 12(blir 13 iår).
Tipspromenad med vinster var det(vann inget) och sedan jättegod mat.
Sedan var jag tyvärr av olika anledningar tvungen att lämna det roliga och åka hem.
Gubben kom hem och talade om att de dansat brudvals(fast ingen vals), ätit god tårta och haft jättebra underhållning av två bröder varav den äldre av dem har jag jobbat med en gång i tiden.
Jag har varit jättedeppad i 2 dagar och jag vet varför och det är sånt som jag både kan rå på och inte, men jag har bestämt mig för att jag numera måste sätta mer gränser för att jag ska klara ut det hela och inte brytas ner. Jag får ta kriget som blir annars blir det inget bra för nån av oss.
Gubben kom faktiskt inte hem förrän 2.30 och då hade de plockat undan en del saker + att han skjutsat hem folk.
Jag hade inte somnat när han kom hem, men däremot sov iallafall Älva och hennes kompis I.
Kan erkänna att det kom många tårar den natten för allt som jag/vi gått igenom det senaste året.

Igår så jobbade jag mellan 12 och 20(skulle ha jobbat mellan 7 och 15, men bytte med en).
Solen tittade fram, men även regnet. I min arbetarkommun så åskade det en stund också.
Tjejerna hade varit jätteduktiga och tvättat 2 mattor för hand, städad utanför ytterdörren så det luktar gott av såpa.
De avslutade kvällen med att färga kompis I:s hår.
Idag är det en grå mulen dag och det kan ju förstås inte låta bli att regna också.
Jag har gjort lite grann som att putsa 2 fönster på övervåningen. Nu ska jag bara hitta en gardin till och sätta upp.
Tjejerna sitter och spelar datorspel och har varit ute en sväng hos kaninerna.
Nej, om jag nu då skulle fortsätta vara duktig ett tag till så att jag kan sitta med mitt broderi ikväll.
HA EN FORTSATT TREVLIG MÅNDAG!!!
P.S. Det hade kommit 35 mm regn sen fredagkvällen till 12-taget igår söndag D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar