torsdag 28 juni 2012

Igår eftermiddag

när gubben kom hem från jobbet blev det en tur till den stora staden där vi brukar storhandla.
Inte för att handla mat denna gång utan för att gubben skulle handla upp sitt presentkort han fick när han fyllde jämt i januari.
Han hade gjort en "önskelista" ur affärens katalog så det var bara att plocka utifrån den.
Lite billigare blev det för honom för att vissa saker var det nästan halva priset på. Han hade tittat ut takfläktar som skulle kosta 699 kostade 399 istället. Han skulle ha 2 av dem och nu fick han ju 2 till nästan samma pris som till 1. Tyvärr fanns inte allt som han "önskade" sig, men han får kolla lite senare. Kan ju räkna upp vad han kom hem med förutom takfläktarna. 10 ledlampor(trädgårdsbelysning) , 1 ledstrålkastare, 1 fleecejacka, 1 grensax, 1 bilstereo, 1 mätinstrument, 1 affärskorg som heter "my own". Det hängde med 1 rulle med lina för att hänga upp en hängstol vi har.
Vad han inte kom hem med det var en yxa som inte fanns inne.
Sen tittade vi in lite snabbt i en annan affär och kom ut med en ram därifrån.
Och innan vi åkte hem så var vi förbi en kiosk som har jättegod glass.
Älva blev jätteglad för hennes kompis I ringde när vi hade gått ur den första affären och de var på väg hemåt.
Så när vi kom hem så städade hon hela övervåningen i glädje, duschade och sen var det bara att åka och hämta kompisen.
Klockan var 22.30, men ingenting hade kunnat hålla tjejerna ifrån varandra längre.
De fnittrade och pratade i flera timmar och jag vet inte riktigt när de somnade, men de vaknade glada imorse iallafall.
De har spelat datorspel, hållit på med kaninerna mm.
Jag började min dag lugnt och tvättade lite och sen tog jag mig friheten att sätta mig ute och brodera på HelloKitty.
Vitt på vitt blir snyggt
Men jag fick inte sitta hela dagen för jag var "tvungen" att åka och jobba mellan 15 och 20.
Solen har värmt oss idag och det har varit riktigt skönt.
Gubben och tjejerna var iväg till samma stad som igår för Älva skulle handla något till ett spel. Gubben passade på att köpa bläckpatroner till skrivaren + lite mer.
De åt visst på det där snabbmatstället med stort M också.
När de kom hem så klippte gubben gräsmattan så nu är den fin igen.
Nu är det dags för sängen igen och den nödvändiga sömnen.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar