torsdag 7 juni 2012

Gjordes det

ingenting innan klockan 12 idag så gjordes det desto mer efter.
Älva fick fart som sjutton och städade sitt rum samt TV-rummet däruppe + att hon möblerade om.
Och eftersom hon var så duktig så var ju jag bara tvungen att dammsuga här nere så det skulle matcha någorlunda, men inte var jag lika duktig som henne.
Men vi har iallafall inte en extra matta med hund- och katthår.
Tvättade gjorde jag också och tvätten hängde jag ut och den torkade(kom ihåg att ta in den ikväll också).
Gubben kom hem efter jobbet och fick äran att laga spagetti och köttfärs sås för det ville Älva och hennes kompis I ha.
Under tiden han fixade maten så åkte jag till kommunen där jag jobbar och handlade hundmat till våra labbar. Maten vi hade kvar räckte precis till deras kvällsmat så nog var resan nödvändig.
Efter maten så gick gubben ut till vedbacken och stod där en bra stund(för länge i mina ögon för klockan var över 21.30 när han kom in).
Disken fixade jag och sen har det inte hänt mycket för mig och det är som sagt var inte så ovanligt.
Imorgon är det skolavslutning och sen har eleverna sommarlov. Och jag hoppas att det blir mycket sol för dem, men det ser ju inte alltför lovade ut. Inte har den riktiga sommaren börjat än.
Det är hög tid för sängen så det är nog bäst att jag letar mig mot den och sover min skönhetssömn.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

P.S. Jag har hittat en sida med smile-gubbar som jag gillar att använda. Ska leta upp fler såna häftiga gubbar och använda. D.S.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar