tisdag 27 december 2011

På juldagen

så jobbade jag mellan 12 och 21.
Hemma hade Älva kompis I och de är ju som tonårstjejer är mest. ;-) Spelade datorspel och pratade, åt godis.
Gubben städade och plockade i vårt kallrum för att ev. försöka få nån ordning därinne. Han fick senare på dagen sällskap av sin äldre bror som hade några traktorfilmer med sig som de tittade på.
När jag kom hem hamnade jag en liten stund framför datorn.
Tjejerna började fundera på om de skulle titta på någon film innan de la sig, men mer blev det inte med det.
Det blåste ganska ordentligt så vi sa till dem att de skulle spara datorspelet de höll på med utifall strömmen skulle gå OCH de gjorde det på en gång och strax efteråt försvann strömmen. Kom tillbaka och blinka lite och försvann sen igen.
OCH var borta till annandagen strax efter 12 på dan.
Min brorsa med familj och farsan skulle komma upp på käk och vi hade tagit fram en stek som vi skulle göra iordning, men istället för stek och potatis fick vi beställa pizza till allihopa för även om strömmen kom tillbaka hann vi inte fixa maten.
Det gick bra det med och alla blev mätta och nöjda.
Tog det sen lugnt igen en stund, skjutsade hem kompis I och gick till gubbens äldre bror med familj för att äta tomtegröt tillsammans med dem, deras barn och barnbarn, yngre bror U med familj.
Mätta och belåtna gick vi hem vid 21.30.
Gubben la sig strax efteråt för hans klocka ringde 5.30 imorse och Älva och jag tittade på "Bilar2" innan vi också la oss.
Jag sov till ca 9 och startade en maskin med tvätt som faktiskt är upphängd också. Hamnade framför datorn där jag som vanligt har tillbringat mesta tiden idag. Startat maskin nummer 2, kört igång diskmaskinen och har gjort i ordning skinksteken så den ligger i grytan och puttrar nu.
Solen skiner och det är ca 9-10 grader varmt ute och man kan ju faktiskt tro att det är vår nu. Lite fågelsång har jag hört idag.
Tyvärr blåser det även idag, men absolut inte lika mycket som det gjorde härom natten.
Och jag hoppas att vinden håller sig lugn även inatt för denna natt ska jag tillbringa på jobbet eftersom jag jobbar mellan 20.45 och 7.15.
HA EN FORTSATT SKÖN TISDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar