tisdag 13 december 2011

Jag satte mig

och broderade istället för att göra något annat igår när jag var hemma på rast.När jag åkte tillbaka till jobbet så var det uppehåll och ganska skapligt väder, men när jag återvände hemåt så kom det ner nederbörd. Blöt sådan och ev. en och annan snöflinga(är inte riktigt säker).
Hade sovmorgon idag för Älva är hemma även idag och då passade jag på att sova lite längre för jag ska jobba inatt.
Vad som också står på schemat är klippning av håret på mig och Älva(hon är inte smittsamt sjuk).
Ringde gubben min när jag klivit upp ur sängen och fick då veta att han inte var på jobbet utan i en större stad flera mil från oss och letade efter ett företag som säljer remmar till maskiner och annat. Han hade lite svårt att hitta, men efter många om och men och lite med min hjälp så fick han tag i remmarna så han kunde återvända hemåt och mot jobbet igen. Det var i jobbets räkning han var ute och åkte. :-)
Nej, jag ska väl försöka göra någon nytta innan det är dags för oss att åka iväg till frisörskan.
HA EN FORTSATT SKÖN LUCIADAG!!!

3 kommentarer:

  1. En lugn och skön lucia med mycket snö och madrassåkning!

    SvaraRadera
  2. Frissabesök, det skulle jag också behöva. Hoppas du blev nöjd.

    SvaraRadera
  3. Mysigt att ha en broderirast, det borde man kanske rasta med oftare.

    SvaraRadera