söndag 13 november 2011

Så var det söndag

igen. ;-)
Igår var gubben och jag på en jättebra föreläsning om barn och ungdomar. En heldag med god middag och trevligt sällskap. OCH mycket nyttigt att ta hem och tänka på.
Hemma igen blev det en god kycklingsallad som gubben fixade medan jag hamnade framför datorn och gjorde ingenting annat.
När salladen var uppäten och undan dukad så tog vi en tripp till stället där vi städar och städade. Och vi smygmotionerade också för vi tog inte bilen ända fram till dörren där borta. :-)
Smygmotion måste min gubbe ha nu för han bör(och även jag) gå ner mer i vikt och röra på sig mycket mer än han(jag) gjort pga diabetesen.
När vi kom tillbaka hem igen så hamnade vi vid köksbordet och framför varsin dator.
Det var en grå, dimmig dag och ingen sol och denna dag har också börjat grå. På radion sa de alldeles nyss att solen ev skulle hälsa på oss idag, men vi får väl se.
Fars Dag är det också så tillsammans med min brorsa och hans familj ska vi till farsan en sväng på eftermiddan.
Nu när frukosten är uppäten(eller äten upp som en viss Älva säger ibland) så ska jag ut till kaninerna en stund och sen finns det hur mycket som helst att göra här hemma.
Det är visst snart advent säger de...
HA EN SKÖN SÖNDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar