fredag 11 november 2011

11 11 11

är det idag och det är nog flera som gifter eller förlovar sig idag.
Jag gör det inte eftersom jag är gift med samme gubbe sen 23 år tillbaka och varit tillsammans med honom i snart 34 år. :-)
Ifjol den 10 10 10 så gifte sig gubbens yngste bror och de var en av många par som gjorde så. Och jag hoppas att de fortfarande är lika lyckliga som den dagen de gifte sig.
Igår var både jag och gubben lediga för vi hade ett möte som vi var tvungna att åka på. Efter mötet åkte vi hemåt och gjorde lite ärenden som behövde göras och det kändes bra att göra det när vi ändå var lediga.
Och när det var gjort så passade vi på att gå till en kinesrestuarang och äta lunch. Tänk att kunna göra så mitt i veckan och bara njuta av varandras sällskap.
Efter den goda lunchen så blev det inköp av mjölk och lite annat innan vi åkte hemåt.
Jag lämnade ju in gubbens datorn häromdagen för rengörning av tangentbordet som han lyckats hälla lite dricka på. Han i butiken var lite osäker på om han skulle lyckas fixa det, men han ringde när vi kommit hem och sa att den var klar. Gubben åkte iväg och hämtade ut den. Och det fungerar. :-)
Fick besök av G och E och det är alltid trevligt.
Gubben värmde matlådor till sig och Älva och jag avstod mat eftersom jag var bortbjuden på tjejmiddag till en bekant tillsammans med några av mina arbetskamrater.
Och jag/vi hade en riktigt trevlig kväll. :-)
Älva fick ett ryck och taxen fick sig ett bad. ;-)
Gubben fick hänga tvätten som jag tvättat. ;-)
Och nu ska jag ta reda på ren, torr tvätt och hänga blöt tvätt och hoppas på att den torkar snabbt.
Det var en skaplig dag igår, men idag var det inte roligt att vakna för det var grått och dimmigt. Fortfarande är det dimmigt.
HA EN FORTSATT BRA 11 11 11

3 kommentarer:

  1. Tänker på din inledning: undrar hur många som gifter sig idag bara för datumets skull? Menar, skiljer sig rätt snart ... vem vet? :)

    SvaraRadera
  2. Ja det verkar ju som det ska vara en speciell dag i dag, men jag tycker det varit som vanligt. Trevligt med tjejkvällar. Vi har sol i dag! Trevlig fredagkväll!!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en skön helg! =o)

    SvaraRadera