torsdag 16 december 2010

Onsdagen försvann i ett

flygande fläng med julfest på jobbet med julklappsbyte, julgröt och trevligt sällskap.
Efter festandet så fortsatte mitt arbete fram till 21 då jag och min arbetskamrat åkte hemåt.
Gubben var också borta på möte igårkväll och kom väl hem runt 20 så grabben fick fixa hundarna och mat till sig själv.
Imorse vaknade gubben av att en hund gnällde och trodde att den ville ut, men det var vår bruna labb som under sömnen kommit in under sängen och kom inte därifrån.
Tur i oturen för gubben att hunden gnällde för han hade glömt ställa sin väckarklocka.
Jag hade en liten sovmorgon, jag och min arbetskamrat var till jobbet och fixade lite med schemat en stund på förmiddan. Jag ska tillbaka dit och jobba natt och just nu vet jag inte hur det ska gå för jag är svintrött(om nu svin kan vara så trötta?).
Fick ett överraskande besök av en morgonpigg Gunilla imorse när jag satt och käka frukost. :-)
Hon har även varit trevligt sällskap en stund här på eftermiddan.
Hon gör ett expriment med min bil. På hennes bil har de haft ett "täcke" av aluminium på framrutan och billarmet har gått igång flera gånger igårkväll och när hennes sambo hade bilen på jobbet(han kom hem och bytte bil för hans arbetskamrater tyckte det var irriterande med en discobil utanför).
Så nu står min bil med detta "täcke" för att se om den reagerar likadant(samma märke och samma årsmodell). Än så länge är det lugnt här. Hon tog sin bil hit och la på "täcket" på den och efter bara några minuter så blinka ljusen.
Just nu sitter jag och inväntar gubben och hoppas att han har en bra idé på snabblagad mat.
En grej har jag gjort iallafall och det är att jag målat en träram brun. Vi ska leta fram ett bra fotografi på vår katt Bruno som blev påkörd förra året och rama in det.
Nu tror jag att jag ser billyserna på gubbens bil så nu ska det bli matprat här. :-)

1 kommentar: