måndag 27 december 2010

Idag har vi då

tillbringat en del av dagen på det där stora möbelvaruhuset som inte bara har möbler utan lite/mycket annat också.
Tomten fick sina julklapps/födelsedagspengar och de gick åt + lite till. Han köpte lite vardagsporslin, en kanna, lite köksredskap, grytunderlägg, en tunna för skräp och så var det visst lite till.
Efter det besöket blev det mat på stället med stort M. Och innan hemgång så var vi in på affären som har med fordon att göra, men jag tror att de säljer mer annat än bildelar.
Där hittade sin mamma(ett rivjärn) och en vitlökspress.
Och vad bilar det var när vi skulle ta oss ifrån köpcentret, men vi kom därifrån med bilen i behåll.
Grabben som är i vår huvudstad ringde för han fick inte igång bilen. Batteriet hade tydligen gått sönder/tagit slut och han var tvungen att ringa för att kolla hur han skulle bete sig. Han köpte ett nytt batteri och bilen startade. (Vilken himla tur för gubben kan inte bara ge sig iväg för det är ju en bra bit dit.)
Här hemma har vi suttit vid våra datorer och bara latat oss.
Imorgon och resten av mellandagarna ska gubben jobba så jag får ensamma dagar nu.
Hade varit skönt om han varit ledig, men nu är han inte det. :-(
Det var väl inte så där jätteroligt att komma hem för innanför ytterdörren låg spillror av det som en gång var ett kakfat av näver som min ena moster gjorde åt mig och gubben i bröllopspresent för 22 år sedan.
Det stod på bänken full med kex och någon av hundarna var upp och hämtade den, åt upp kexen och bet sönder fatet. Hoppas att den som gjorde det delade med sig av kexen.
Om 1 timme är det dags för sängen och det ska bli skönt och jag har ju sovmorgon imorgon också.
Hoppas att de ringer från affärn där vi köpte tvättmaskinen och kommer hit och lagar den så jag kan tvätta igen.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

2 kommentarer:

  1. Ja, de där hundarna de kan allt ställa till det ibland..har många exempel på det, men goa är de..Ha nu en go vecka! Torprosen

    SvaraRadera
  2. Idag vaknade jag av en skräll, Wilma hade hoppat upp i soffan och klättrat upp på bänken bakom och käkat choklad och drog ner asken i golvet och försökte göra inbrott i det understa lagret också. Hoppas det inte var många bitar hon fick i sig bara. De är verkligen uppfinningsrika när det behövs.

    SvaraRadera