onsdag 22 december 2010

Idag blev det

en tidig morgon och en kall sådan.
Hundarna var tvungna att följa med gubben, men det gick ingen större nöd på dem.
Efter jobbet åkte jag och köpte hundmat till våra stor lufsar. Sen hämtade jag hundarna på gubbens jobb och åkte hem.
Hemma slängde jag mig på vedpannan och började elda och sen kolla bankkonton och sånt.
När min käre gubbe kom hem så vände han i dörren i princip för vi drog till kommunen där vi handlar och handlade julmat.
Innan vi gick in i affären så käka vi lite på ett ställe med M, men inte det där med ett amerikanskt namn.
Det var faktiskt inte så mycket folk som vi trodde och vi tog det lugnt och nu är det bara lite som jag ska handla imorgon när jag ändå ska ut och köpa de sista julklapparna.
Kallt är det och kallt har det varit hela dagen. Just nu är det 25,3 minus ute. Det har kommit lite nysnö som ett litet pudertäcke.
Strax är det dags för den sköna sängen och imorgon har jag sovmorgon medan gubben får kliva upp som vanligt.
GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
TA DET LUGNT MED ALLT DET BLIR JUL ÄNDÅ!!!

2 kommentarer:

  1. det bästa med sovmorgon och vedeldande är att mannen får tända upp så det är varmt i huset när man måste gå upp. ha en bra julhelg

    SvaraRadera
  2. Fullt upp förstår jag. ha en riktigt bra jul och vila lite, antar att du jobbar inom vården eftersom du jobbar nätter!!?? jag har jobbat inom vården innan jag skolade om mig på gamla dar..

    SvaraRadera