söndag 5 december 2010

Det blev inget mer

skrivet igår och varför vet jag egentligen inte, men det hände inte så mycket heller.
Vårt finrum, där alla grejer stått under tapetseringen i rummet innanför köket är iallafall färdigstädat efter många om och men.
Gubben började plocka lite där uppe och sen tittade han och tomten på en film.
Jag fastnade framför datorn och fick besök av Gunilla en stund på kvällen.
Försökte ta mig i säng ganska tidigt igår eller rättare sagt tänkte för klockan blev då 23.30 innan jag landade i sängen. Och jag vaknade 1 minut innan väckarklockan ringde i morse 5.30.
Det var bara att kliva upp och göra sig fin eftersom jag har jobbat idag mellan 7 och 15.
Det är bara ett par minusgrader idag och det känns inomhus för det är nästan för varmt.
Snöat har det gjort lite under natten och även nu under dagen.
Just nu är jag ensam hemma för gubben har skjutsat hem tomten och ska hämta hem bussen som varit utlånad.
Min gubbe, han är jätterar och duktig. Han har torkat av köksfönstren och tagit bort gardinerna.
Har inte velat torka av dem eftersom det varit så kallt, men med få minusgrader fungerar det ju bättre.
Måste bara visa ett gammalt ångstrykjärn från 70-talet.
Jag och min brorsa köpte det i julklapp till vår mamma för alldeles egna pengar och det är en av de allra första ångstrykjärnen. Köpte det på Domus(heter Konsum idag) . Vi fick tyvärr inte så mycket pengar kvar så vi kunde köpa en julklapp till pappa utan fick be mamma om lite ekonomiskt stöd. Han fick en "bilstolspläd"(kommer inte ihåg vad det heter) att ha till bilen.
När mamma öppnade julklappen på julafton blev hon jätteglad och tittade på oss och sen på pappa och frågade om han hjälpt oss med pengar. Pappa var lika förvånad för han hade ingen aning om vad vi hittat på till mamma. Allra helst hade vi ju faktiskt velat klara av pappas julklapp utan att mamma skulle vetat om vad han skulle få, men brist på pengar så blev det så.
Detta strykjärn använde min mamma jämt och sladden gick sönder och blev farlig, men gubben köpte ny sladd och bytte. Strykjärnet fungerar fortfarande ganska skapligt, men det märks att det är välanvänt.
Mammas gamla älskade strykjärn
(det bästa av alla jag provat)
Ska försöka göra lite nytta innan gubben kommer hem så han ser att även jag kan ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar