fredag 5 februari 2010

Ytterligare en dag är

lagd till handlingarna.
Tankarna har vandrat mycket mellan livet och döden och det blir nog gärna så när döden drabbar någon man tycker om. Och i detta fall en arbetskamrat till mig.
En annan av mina arbetskamrater skrev på Facebook och undrade vem som bestämde vilken som skulle få leva och vilken som skulle dö.
Och visste jag vem denne var så skulle jag ta ett allvarligt samtal med honom/henne.
Nu är det ju faktiskt inte så att vi har så mycket att säga till om när det gäller liv eller död. Och det är kanske det som är meningen med det hela.
Sen är det också så att vi alla har olika problem/bekymmer som tynger oss och som för andra är bagateller.
På tisdagmorgon ska vi skjutsa vår tax till djursjukhuset och han ska opereras och jag hoppas innerligt att det ska gå bra.
Han är pigg och verkar mycket piggare när matte inte förföljer honom hela tiden när han är ute, misstänker att min oro för honom gör att han känner sig sämre.
Det är nog bäst att jag börjar leta mig mot sängen för jag ska jobba imorgon, visserligen börjar jag inte förrän klockan tolv, men jag hade väl tänkt hinna ut en sväng med den 4-benta taxen innan jag måste åka.
Imorse var det dimmigt och senare på dagen försökte solen titta fram, men den lyckades inte riktigt.
Igår kom det lite mera snö och när vi klev upp i dag så var det väl runt 10 minus för att nu vara runt 3 minus.
Sängen var det...

GOD NATT OCH SOV GOTT!!!
TA HAND OM VARANDRA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar