tisdag 28 juli 2009

Nog lurade vädret oss

alltid!
Det började med regn imorse som sakta men säkert avtog och istället fick vi se solen.
Och den har varit framme resten av dagen. :)
Gubben och jag var iväg till den stora staden och storhandlade(blir det bara han och jag hemma nu ett tag så tror jag inte vi behöver handla på ett par månader).
När det var färdigt handlat så stannade vi och käka på den där kända hamburgerbaren med stort M. Var ju tvungna att ha 2 glas till till vår samling. :)
Hemma igen var det bara att packa upp alla varor och efter det blev det en vilopaus på altanen.
Nu håller gubben och plockar i bon igen och jag har suttit framför datorn och repat upp något som min mamma virkade en gång i tiden.
Hittade riktigt ullgarn också(tror jag det är) och jag ska ha gubben och fråga mor sin om hon kan tänka sig sticka strumpor åt oss av det. Är inte så förtjust i ullgarn och allra helst inte när jag inte har stickat på flera år.
Nu ska jag ut och titta på vad gubben gör för något och om han hittat något mer skoj åt mig.

2 kommentarer:

  1. Kanske inte kul att sticka i ullgarn, men gosiga och varma sockor blir det.

    SvaraRadera
  2. samlar på glasen , gör vi oxå.....ler !

    Om inte annars, så skicka hit garnet så ska jag fixa sockar till er !
    Vi hade bra väder nästan hela tiden vi var på parken, bilden på pojkarna är tagen i regnet...
    I dag har det varit strålande väder och jag har varit inne,käringa mot strömmen....skratt !
    Har röjt,kastat o sorterat grabbarnas garderober,så nu e dom nästan tomma.

    Ha det gott !

    SvaraRadera