tisdag 14 juli 2009

Jag lyckades med

att laga mat, hänga tvätt och vika lite ren tvätt samtidigt.
Maten blev god också(sa iallafall de som åt).
Disken tog min älskade gubbe hand om, medan jag hängde maskin nummer 2 och slängde in tredje omgången. Nu ligger den omgången i torktumlaren(är lat och orkar inte hänga ut lakana) och maskinen går en fjärde gång.
Gubben drog iväg till sitt projekt som förhoppningsvis första delen snart är hemma.
Jag sitter och pratar med farsan på msn och funderar på vad jag ska göra mer för nytta innan det är läggdags.
Jag har nu två kvällspass kvar(12-21) innan min semester börjar så det skulle vara skönt och ha mer undanstökat så man eventuellt kan njuta av ledigheten de första dagarna.
Men jag har ju både imorgon förmiddag och torsdag förmiddag på mig att göra saker. Bara jag kommer upp ur sängen.
OCH inte sätter på datorn!
Det sista är kanske det viktigaste.
Ja, just det. Det var elda jag hade tänkt göra, inte för värmens skull utan för varmvattnets skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar