tisdag 21 juli 2009

Idag har vi haft en

slöardag och handlardag.
Åkte till IKEA(som jag tror många andra gjort idag, även de som skriver bloggar) och shoppade loss.
Kom hem med ca 10 meter tyg som ska bli gardiner och en lång duk(när gubben får tid att sy).
Nya extra kuddar och täcken, persienner till kojfönstren + lite annat smått och gott.
"Sprang" även igenom ett köpcentrum som de byggt om så det finns visst ca 100 butiker där. Klädaffärer, telefonaffärer, väskaffärer, skoaffärer mm. Hemtex fanns också men inte en enda garn eller handarbetsaffär. Synd tycker jag för jag gillar åtminstone och titta på grejerna.
Ska väl just nu försöka låta bli att handla något innan jag inventerat förrådet jag har.
Hade hoppats på att tomten skulle laga god mat åt oss, men han orkade inte efter allt springande i affärer så det slutade med att gubben gjorde maten. Diskade(det mesta iallafall) gjorde tomten.
Gubben hade lovat sin mamma att hjälpa henne med en nyinköpt telefon så vi var dit och blev bjudna på lite fika. Och så passade gubben att hjälpa henne med datorn också.
Inte har det varit så roligt väder heller, regn i omgångar och solen har vilat sig.
Klockan börjar bli mycket igen så det är väl bäst att uppsöka sängen igen.
God natt och sov gott!

1 kommentar:

  1. Nej, vädret är inte det bästa just nu och då brukar IKEA vara ett populärt utflyktsmål!

    SvaraRadera