torsdag 18 juni 2009

Gårdagen var kul

för både gubben och mig fast vi inte var på samma ställe.

Han var på en restaurang och fick grillad mat som lax, fläskfilé, kycklingfilé och färsk potatis med grönsaker till. Han sa att det var jättegott. Och så blev han och en till uppvaktad med blommor och presentkort som tack för de första 25 åren på jobbet. :)



Gubbens fina blommor


Jag var med mina arbetskamrater ute på landet och "lekte" cowboys och indianer. Gick en tipspromenad och sen käka vi skinka, rostbiff och jättegod potatissallad. God kaka och jordgubbar och grädde efteråt. Gott att dricka hade vi med oss själva.

Vi hade jättetur med vädret och det var varmt bra länge på kvällen(satt ute hela tiden).

Idag regnar det naturligtvis, för inte kan det vara uppehåll flera dagar i sträck.

När gubben slutar i eftermiddag ska vi ut och handla lite och sen måste jag väl eventuellt vila lite eftersom jag ska jobba inatt igen. Men sen är jag ledig till måndagkväll 20.45 då jag jobbar natt igen. :)

Hoppas det slutar regna snart så jag kan plantera våra blommor.

P.S. Jag har gjort lite än så länge idag: börjat elda. D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar