tisdag 10 juli 2018

Nu har det

gått 10 dagar in i juli och vi vänder på alla slantar vi har.
Svärmor fyllde ju år i början på månaden den 1 juli så firades hon av sina 4 söner där hon bjöd på mat hemma hos sonen U.
Och där fick hon sin födelsedagspresent som var en TV och som barnen hade prickat in riktigt rätt för deras gamla börjar visst ta slut.
Sen den 3 juli var det hennes rätta födelsedag och då kom hennes dotter hem med sin son.
Bror U var också där och gubben och jag också.
Tyckte att vi kunde fira henne på rätta dagen med när vi ändå var lediga.
Bror L och bror M kunde inte vara med denna dag då båda två jobbade.
Gubben har jobbat  3 dagar, varit ledig 2,5 dag och har jobbat sin första natt av 3 så han ligger och sover nu.
Jag jobbade förra onsdagen, var ledig torsdagen och sen har jag jobbat från fredagen till imorgon onsdag.
Många dagar i sträck, men allt går. Börjar jobba 15 idag till 21 så jag kommer inte att se gubben något mer idag. Fick en puss av honom när han gick och la sig i morse.
I söndags hade jag en lite annorlunda arbetsdag då jag följde med en boende och såg en fotbollsmatch i Örebro. Det var faktiskt en trevlig erfarenhet och han jag hade med mig verkade också gilla det. Kanske inte matchen som sådan, men ljuden av hejarklackarna gjorde hans dag.
Försöker göra nytta här hemma, men det går i sakta mak.
Några tvättmaskiner med dukar och gardiner har jag kört i alla fall.
Jobbar till nästa torsdag(2 lediga dagar har jag också innan dess) och då ska jag försöka ta itu med röran här hemma.
Om jag är flitig och använder de första dagarna på semestern att städa så kan jag ju använda resten av dagarna till att handarbeta.
Gubben kommer att jobba fast han har ju sina lediga dagar. De dagarna kommer att gå till att hjälpa grannen och kapa upp vår ved. Han har inte hunnit med den än för grannen har behövt lite mycket hjälp.
Nej, göra lite till eller sätta mig och brodera?
Jag tror att det blir lite broderi just nu och sen lite nytta.
HA EN FORTSATT SKÖN TISDAG!!!

1 kommentar:

  1. Har också tänkt ägna mig åt lite röjning första veckan. Sedan återstår att se om det blir så. Två varma dagar kvar till efterlängtad semester!

    SvaraRadera