tisdag 24 april 2018

Snart är det

lönedags igen och inte kommer vi att ha några pengar kvar denna månad heller.
Vi vänder på alla slantar vi kan, men det känns inte som det räcker för vi läcker i alla fall hur mycket som helst.
Vi kostade på oss jord så vi kan odla i år också och jag hoppas att det blir tomater och gurkor så vi får tillbaka något i alla fall.
Gubben söker alla jobb han kan, men för vissa jobb så saknar behörighet och för att få den behörigheten så kostar det de pengar vi inte har.
Jag blir så trött på att hela tiden tänka på vad vi kan köpa och inte köpa och vart vi kan åka och inte åka.
Känner att jag skulle behöva komma hemifrån och bara få tänka på mig själv, men som sagt det kan jag ju bara glömma och drömma om. Får vara glad om vi har råd att göra någonting när semestern kommer till mig.
I sommar har gubben och jag varit gifta i 30 år, men det får nog bli makaroner och korv till middag och eventuellt en piggelin till efterrätt.
Jag vet att jag låter bitter, men så känner jag mig just nu.
Och så har jag nog kommit i den där övergångsåldern när ingenting är bra eller duger och ett humör som växlar fortare än tåget ibland.
Försöker hålla mig, men ibland brister det bara och det jag har sagt till någon ångrar jag som sjutton och vet inte hur jag ska kunna ta tillbaka mina ord.
Jag har varit ledig i helgen och då fick vi upp några pallkragar som det blev satt lite frön i.
Igår jobbade jag hela långa dagen och idag är jag ledig och vädret ute är inte roligt alls.
Förmiddagen har gått åt att i princip inte göra någonting alls för både gubben och mig och han borde stått ute på vedbacken och gjort klart årsveden till oss och hans brors L familj.
Och eftersom jag är ledig idag så är det ju inte fint väder ute(ska vara ärlig och säga att det var inte perfekt igår heller).
Har 2 dagar till ledigt och sen arbetshelg igen förutom lördagen då jag tagit semester för jag ska göra lite ideellt föreningsarbete.
Broderar gör jag så ofta jag kan och jag måste få in mina bilder här på bloggen, men jag vet inte riktigt när jag ska orka ta itu med det.
Nej, ska väl lyfta på baken och försöka göra något vettigt nu när gubben gick till vedbacken.
HA EN FORTSATT TREVLIG TISDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar