torsdag 1 juni 2017

Okej,

det är visst ny månad igen.
Tiden går alldeles för fort och det har jag nog skrivit förut också.
Sist jag skrev så skulle vi på begravning och det var en fin begravning.
Gubben fortsätter med vedbacken och mera grejer runt om här hemma.
Han söker fortfarande jobb och har varit på en intervju till och som han inte hört något mer ifrån än. Tråkiga arbetsgivare som inte hör av sig när de säger att de ska göra det.
Jag jobbar på som vanligt med mina arbetstider och för en och en halvvecka sedan fick jag gå in och jobba extra på söndagsförmiddagen för det saknades vikarier. Och hon jag jobbade med jobbade dubbelpass med 2 timmars rast mellan sina pass både lördag och söndag.
Okej, lite extra pengar i plånboken blev det ju, men jag är rädd för att det mesta går i skatt av det.
Fick bra med lön i majmånad och gubben fick äntligen pengarna från a-kassan, men inte blev det några pengar kvar av den lönen för att gick till räkningarna. Bl.a. tråkiga reparationer på bilar.
Förresten så har gubben sålt en bil som vi har haft i många år och som grabben har fått köra, men när han gick och köpte en egen bil och vi upptäckte hur dålig denna bil var så bestämde vi oss för att sälja den.
Gubben var ärlig i annonsen och det var en kille som kom och tittade på den, prutade inte ett dugg och hämtade bilen dagen därpå.
Skönt med 1 bil mindre.
Vi har fått ut lite tomatplantor och paprikaplantor till växthuset så nu håller vi bara tummarna för att det ska bli lite också.
Jag har velat ha en blåbärsbuske sen jag fick veta att det fanns och nu köpte vi 1 och var så nöjda och glada med det.
Då påpekade några på Facebook att man var tvungen att ha minst 2 buskar och att det var viktigt med rätt jord åt dem. Så då var det väl bara att skaffa någon buske till(det blev 3 till) och rätt jord. Nu är de planterade så nu hoppas vi på skörd.
Vårvärmen kom och den kom med besked. Det finns ju inte något mellanläge på vädret utan antingen jätte kallt eller jätte varmt.
Något som man inte brukar önska är ju regn, men efter denna vinter med lite snö och början på våren med lite regn så längtar vi efter regn för jordens skull.
I vissa delar av landet varnar man för vattenbrist.
Vi fick vänta på gravstenen som sitter där mamma och pappa är begravda, men den blev jätte fin när den äntligen kom på plats igen.
När mamma dog valde pappa en sten formad som ett hjärta med en duva på och han hade sagt till någon som framförde det till min bror att han ville ha en duva till på stenen. Så nu sitter det 2 duvor bredvid varandra och det blev så bra så.
Jag har varit lite duktig också och klippt vår gräsmatta. En vända orkade jag bara 2 timmar för gräset var så tjockt och gången därpå så höll jag på i 4 timmar tills det var färdigt. Den gången var gubben ute på vedbacken under tiden jag klippte.
Gubben har hjälpt Älvas sambo E med hans mammas bil några gånger och förhoppningsvis är den klar för tillfället så han kan lämna tillbaka den.
Och jag har naturligtvis handarbetat också.
 170517
 170518
 170519
 170519
 170520
 170520
 170521
 170524
 170524
 170526
Här blev det visst sytt i
2 omgångar detta dygn
Först på morgonen på jobbet
innan nattpasset tog slut
och sen hemma på kvällen
 170526
 170526
 170526
 170528
 170528
 170529
 170529
Och här är kycklingarna klara
och ska bara tvättas upp och ramas in
170530
Och denna ska jag fortsätta med nu igen
Idag har jag stickat klart en disktrasa för jag orkade inte göra några korsstygn.
Och nu har jag bråttom in i duschen för jobbet kallar till 15.
HA EN FORTSATT SKÖN TORSDAG!!!

1 kommentar:

  1. En disktrasa är alltid bra att ha på G. Så litet och smidigt!

    SvaraRadera