onsdag 14 september 2016

Hej, jag här

redan här igen!
Jag jobbade ju natt mellan söndag och måndag och kom hem strax innan 8.
Gav hundarna mat och de andra djuren, tog sedan hundarna med mig och la mig ute på altanen.
Det var ganska kallt när jag la mig, men det blev skönare ju längre dagen gick.
Lyckades bara sova till 13 och det kan jag säga att det var på tok för litet.
Gick upp och försökte göra något vettigt, men det gick sådär.
Försökte vila och efter maten, men inte gick det heller.
Gubben ringde en hel del viktiga samtal när han kom från jobbet.
Han beställde också varsitt magnetarmband som han hade hört på jobbet sitt att det skulle kunna hjälpa mot värk och annat. Och vi har ju båda 2 värk av olika slag och armbanden kostade en del, men hjälper de så är det värt det.
Sen var det ju bara för mig att åka till jobbet och göra min andra natt.
Och jag lovar att jag var jättetrött denna natt.
Var hemma vid 8 även på tisdagsmorgonen och alla djuren fick mat och jag frukost.
Tog hundarna med mig och la mig på altanen även denna morgon.
Somnade och sov till 11, var upp en sväng och la mig igen.
Vaknade sen 15:30 då gubben kom hem efter att ha varit hos sjuksköterskan direkt efter jobbet.
Blev lite bråttom eftersom vi skulle vara borta på ett möte 16:30.
Men jag hann både stoppa i mig några mackor och duscha och vi var i tid på mötet.
Det som irriterade mig var ju att det var på måndagen jag skulle ha behövt sova till 16:30 och inte denna dag.
Men det var skönt att få sova i sin egen säng i natt och jag märkte inte att gubben klev upp och sen sa hej då till mig i morse.
Jag vaknade vid 6:30 och kunde inte somna om utan klev upp och började elda, satt vid datorn ett tag.
Gav alla djuren mat, duschade och sen åkte till jobbet och jobbade.
Kom hem lite tidigare än gubben räknat med, men det var skönt att sluta lite tidigare än jag skulle. Vilket inte är så vanligt i mitt yrke.
Gubben fick skjutsa ner sina föräldrar till byn för han behöver låna deras bil imorgon då Älvas och hennes pojkväns bil ska in på service.
Vi trodde att vi skulle klara oss utan bil då jag var ledig i morgon, men så skulle grabben iväg på ett möte och då var det bara att låna bil.
Under tiden gubben fixade med maten åt oss så tog jag reda på rentvätt och fick lite hjälp av gubben medan maten stod i ugnen.
Sen var det bara att betala några räkningar som sista betalningsdag var nära.
Gubben har tagit hundarna med sig och lagt sig för någon timme sedan och jag ska snart följa efter.
Förresten så kom armbanden kom idag så nu ska vi bara vänta och se om de gör någon verkan.
Känns lite knepigt att ha det på för jag är ju inte van att ha armband hela tiden och samma sak för gubben, men ska de ha en chans att hjälpa oss så är det bara att lära sig.
Det har varit jättefint och varmt väder i flera dagar nu och jag hoppas att det fortsätter några dagar till åtminstone i morgon då jag är ledig.
Och jag hoppas att jag har energi att göra en hel del nytta här hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar