lördag 30 april 2016

Sista april,

Valborgsmässoafton och kungens 70-årsdag samt en av mina kusiners födelsedag också.
Tro inte att vi är och tittar på någon brasa eller umgås med andra än oss själva.
För oss är det en helt vanlig lördagskväll med nästan precis samma vanor som vilken dag som helst.
Låter tråkigt, men jag blev nyss lite deppad och ledsen. Och känner mig utstött av somliga på grund av att jag inte kunde hålla mun för några veckor sedan. Jag hoppas jag har fel, men som sagt just nu känns det inte som det.
Men allt är väl inte bara tråkigt utan det har hänt lite roligt också.
Jag och arbetskamrat KE åkte till Holland och tittade på Blomsterkarnevalen, Blomsterparken Keukenhof och gjorde en kanaltur i Amsterdam + tittade på porslin på Delftporslin.
Vi var borta i 6 dagar och åkte med en bussresa, Första natten tillbringade vi på en båt mellan Trelleborg och Travemünde.
När vi kom till Tyskland så var vi in på ett stort varuhus där de bl.a. säljer öl, vin och sprit och det var några som köpte lite/mycket av dessa varor för att ta med sig hem.
Natt nummer två tillbringades på ett fint hotell i Drachten, natt tre och fyra tillbringade vi på ett hotell i Naaaldwijk/Haag. Sista natten blev på båten igen mellan Travemünde och Trelleborg.
I resan ingick frukost och middag och lunchen fick vi fixa själva.
Vi fick se mycket vackert som jag tyvärr inte kan visa här för alla kort ligger i kameran som gubben var iväg och köpte till mig/oss dagen innan vi skulle åka. Kunde ju använt mobilen, men då har väl batteriet tagit slut fortare än jag tänkt mig.
Detta är ett av alla tulpanfält som vi åkte förbi och som jag faktiskt tog med mobilen.
Vi stannade vid en lökförsäljare och där köpte jag en påse med blandade tulpanlökar + 2 stora(jättestora) amaryllislökar som vi ska sätta ute i krukor. Gubben gillar amaryllis och vill alltid ha såna till jul, men nu ska vi prova utomhus.
Vi åkte den 21 april och kom hem den 26.
Men tur med vädret hade vi inte för det var både blåsigt, regnigt och en morgon haglade det. Det som var tur var att när vi var utomhus var det mest uppehåll och solen tittade fram och värmde korta stunder. Han som körde bussen sa att detta var den kallaste resan han varit med om.
Det var nog ganska lugnt här hemma medan jag var borta, men tyvärr blev Älva sjuk sista natten jag var borta så de var tvungna att åka till akuten mitt i natten. Det var inget större, men hon behövde lite medicin.
Gubben har hållit på med altanen och börjar väl se en ände på det hela, men han börjar bli stressad för han har en vedbacke och ta reda på också.
De dagar sen jag kom hem har jag försökt göra lite nytta på, men jag har inte nått ända fram. Som vanligt.
Igår kväll så hade mina arbetskamrater och jag typ en avskedsfest för vår tillförordnade chef som fick hela stället på fötter igen efter sommarens stora, hemska drama.
Hon har funnits där och stöttat oss och stått upp mot högre chefer. Men nu vandrar hon vidare mot nya utmanade uppgifter och vi har fått en ny chef som förhoppningsvis är bra.
Något jag har gjort ganska mycket är broderat och det är faktiskt inte så mycket kvar nu på tavlan.
 160417
 170419
 160427
 160428
 160429
 På resan tog jag med mig garn och virknål. Och gjorde klart en grytlapp(en var klar sen tidigare) + en grytlapp att sätta omkring stekpannehandtag.

Detta är en typisk holländsk familj på söndagspromenad, Skämt åsido en svanfamilj som jag såg när vi var ute på en kvällspromenad.
Det var allt för just nu.
HA EN RIKTIGT TREVLIG VALBORGSMÄSSOAFTON!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar