fredag 8 januari 2016

Sitter och laddar

för jobb hela helgen.
Och det tar emot tyvärr.
Hade tur och fick vara ledig natten mellan 5 och 6 januari och jag lovar att det var skönt.
I lördags morse satte vi oss i bilen och körde söderut.
Det var skapligt väder när vi åkte neråt, men sen när vi närmade oss målet så började vädret ändras lite och sen när vi vände hemåt så började det snöa mer och väglaget blev inte det bästa.
Men vi tog det lugnt och klarade oss helskinnade hem.
Tyvärr var det inte alla som klarade sig lika bra.
Vi såg en bil som åkt in i ett vägräcke och fått sladd och sen stod i mot färdriktningen. Inga personskador vad vi kunde se. Ingen idé att stanna för det stod redan en där och de var ute ur bilen.
Sen var det en som fått sladd och planterat sig i en rondell.
Men värst var en familj, mor, far och son, som körde ihjäl sig ungefär samtidigt som vi passerade samma stad, men på andra sidan stan.
Våra tankar gick till dem och deras anhöriga.
Vad hade vi ute på vägen att göra då?
Jo, vi hämtade Älvas pojkvän W som är hos oss nu och fram till söndag. Då gubben tyvärr får skjutsa hem honom själv för jag jobbar.
Det har inte hänt mycket här hemma och ungdomarna har vänt på dygnet totalt och jag orkar inte tjata just nu.
I måndags hade vi ett kort besök där vi pratade om Älvas framtid och den är viktig för henne.
Efter mötet så hämtade gubben in ved och det har behövts för det har varit riktigt kalla dagar nu. Och snön som inte kom innan jul har kommit nu.
Gubben har hjälpt sin äldre bror L med bygget och jag har gjort så lite som möjligt(tyvärr).
I 2 nätter har jag haft svårt att sova och det tar på krafterna. Och gubben hade svårt att sova han också häromnatten, men jag märkte inte det för jag hade nog fullt med mig själv då.
Jag känner mig trött och orkeslös, ingen lust till någonting utan när jag gör något får jag tvinga mig själv. Men det går förhoppningsvis över någon gång.
Vad jag orkat med är att brodera och det känns ju bra för då avlastar jag grubblerierna stundtals iallafall.
 160102
Denna lilla tomte blev färdig
Den ska få sina kompisar snart
 Denna lilla tomte fick jag i julklapp av G
Och jag fick hans kompisar att göra klara
 160103
Så här långt hade hon gjort på nästa tomte
Och här började jag
 160103
 160104
 160105
 160106
Och här var jag klar med denna
 160106
Och nästa påbörjad
160107
Och så här långt har jag hunnit
Nu får vi se när jag har tid att brodera igen eftersom jag ska tillbringa många timmar på jobbet.
Jag har faktiskt tvättat lite under veckan och tagit reda på rentvätt också.
Och igår fick jag ett ryck och bakade en Snoddas som jag hoppas räcker till nästa vecka då gubben fyller år.
HA NU EN RIKTIGT TREVLIG HELG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar