fredag 1 januari 2016

Gott Nytt År

eller God Fortsättning kanske det heter när nästan hela 1 januari har gått.
Lite grann har väl hänt sedan jag sist skrev.
Vi tillbringade hela tisdagen i ett grannläns huvudstad.
Gubben och jag gjorde visst lite bort oss när vi skulle äta på ett ställe där de hade buffé. Man skulle visst betala innan man tog maten och vi gjorde tvärtom.
Men vi betalade ju iallafall!
Väl hemma igen så tog vi det bara lugnt.
På onsdagen åkte gubben och jag en liten runda och inhandlade lite tvål, tandkräm, schampo och en ny hallmatta.
Det blev inte många knop gjorda denna dag heller.
Min energi är slut, men jag hoppas att 2016 har ny energi till mig.
Nyårsaftonen kom och jag fick sovmorgon och sen var det bara för mig att åka och jobba mellan 12 och 19.
Gubben hjälpte sin bror L med något en stund på förmiddagen och senare på dagen så gjorde han potatisgratäng och grillade fläskytterfilé till sig och Älva.
När jag kom hem så kokade han risgrynsgröt som vi åt.
Sen blev det filmtittning tills det var dags att lyssna på Nyårsklockan på SVT.
På det nya året gick vi ut och sköt upp några smällare.
Jag vet en som borde ha gått och lagt sig innan 12-slaget för henne väckarklocka ringde 5:20. Och hon somnade inte på en gång när hon la sig 00:45.
Jo, det var jag!
Det var inte kul att kliva upp, men eftersom jag jobbade mellan 7 och 16 så var det inte så mycket att göra än att stiga upp ur sängen.
Jag och gubben har ju varit med i HälsoUtmaningen på Facebook och tyvärr har vi aldrig nått vårat mål, men vi satsar även detta halvår.
Och jag hårdstartade idag för vi var ute och gick i 1½ timme på jobbet idag och då fick jag ihop 3 pass.
Tyvärr så har det inte hänt mycket för mig sedan jag kom hem.
Hamnade framför datorn och till slut fick jag fram broderiet och gjort en hel del på tomten.
Efter maten diskade jag faktiskt på en gång och det vore ju skönt om jag fortsatte med det resten av detta år för det är ju trevligare att komma ner på morgonen till köket och diskbänken är nästan helt ren.
Gubben har hjälpt bror L med bygget idag en stund på förmiddagen och sen har han tagit det lugnt.
Älva fick ett ryck nu ikväll och städade sitt rum.
Detta har jag iallafall gjort med broderinålen under dessa dagar:
 151229
 151230
 151231
160101
Men nu är det hög tid att leta sig mot sängen för det blir ingen lång sovmorgon imorgon heller.
Vi ska ut och åka bil.
GOD NATT OCH SOV GOTT ALLA MINA VÄNNER!!!
DRÖM OM ETT UNDERBART 2016!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar