söndag 13 december 2015

Snart är det

Lucia-dagen och snart jul också, suck.
Igår var en ledig dag med ett besök på förmiddagen och sen ett läkarbesök för Älva och resten fritt.
Gubben var och hjälpte sin bror L ett tag och sen skjutsade han Älva till läkarbesöket.
Själv stannade jag hemma och bakade lussekatter. 58 stycken fick jag till.
Hade tänkt baka vanliga bullar också, men orken fanns inte för det.
Efter maten så satt vi tillsammans med tjejerna och tittade på film.
Och broderiet fick jag fram då också.
Jag fick gå och lägga mig lite tidigare än de andra eftersom min klocka ringde 5:30 i morse.
Jobbat mellan 7 och 15. "Smet" från jobbet då för egentligen skulle jag ha jobbat till 16, men jag trodde att jag hade klara arbetsuppgifter idag och det visade sig att jag skulle vara på ett annat ställe som ingen har talat om för mig innan.
Jag var inte alls glad då, men som tur är så blev dagen bra iallafall.
Gubben har hjälpt sin bror L en stund idag också och sen har han försökt göra lite nyttiga saker här hemma också.
Jag hade väl tänkt göra lite sånt jag också, men av det blev det ingenting.
Älva och kompis I har pysslat om våra kaniner idag och så har de fått vara ute en stund.
Jag har suttit vid köksbordet med datorn, TV:n och broderiet ikväll.
Trodde nästan att datorn skulle paja för den blev alldeles svart, men som tur var så reparerade den sig själv och jag kunde fortsätta använda den.
Nu är det dags för sköna sängen igen som är renbäddad av gubben.
 151211
151212
Nu är det bara efterstygnen kvar på denna lilla tomte
GOD NATT OCH SOV GOTT ALLA VÄNNER!!!
DRÖM OM EN VIT JUL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar